«چله‌زری»؛ نمایشی درباره آیین سنتی ایران


باشگاه خبرنگاران/ نمایش «چله زری و چله عموجون» متناسب با آیین و سنت ایرانی روی صحنه می‌رود.
جواد انصافی کارگردان نمایش «چله‌زری و چله عمو‌جون» در خصوص نمایش خود گفت: این اثر پژوهش چهار ساله‌ام در رابطه با شب یلدا و آیین‌های آن است. حرف‌هایی که شاید خیلی از مخاطبان آن را نمی‌دانند و ساده از کنار آن می‌گذرند.
وی افزود: در مناطق لرستان دختر و پسری زیر 9 سال انتخاب می‌شود که آن را «چله‌زری» و «چله عمو‌جون» می‌نامند و روند داستان بر آن‌ها پیش می‌رود.
انصافی در خصوص سبک اجرایی اثر خود بیان کرد: تمام نمایش در فضایی طنز و موزیکال اجرا می‌شود که حتی مسائل مهم هم در آن گنجانده شده و تماشاگر همه موارد علمی این شب و مراسم را می‌بیند و می‌شنود. حتی برخی رسوم شهرهای دیگر را هم به همان روش اجرایی به مخاطبان نشان می‌دهیم.
انصافی درباره آثار خود که در خصوص آیین‌ها و سنت کشورمان است، بیان کرد: دغدغه اصلی من آشنا شدن مخاطبان و دانشجویان با آیین‌ها و سنت‌های کشورمان است تا به خوبی آنها را بشناسند و تاریخچه آن را بدانند.
کارگردان نمایش «چله زری» و «چله عمو جون» درباره بازیگران خود گفت: در این نمایش چهار نسل مختلف کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، بازیگرانی از 6 سال الی بالای 50 سال دراین نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
گفتنی است؛ نمایش «چله زری» و «چله عمو جون» به کارگردانی جواد ارضانی از 29 آذر الی 20 دی ماه در تالار محراب روی صحنه می‌رود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آیین سنتی رقص مردان با دامن زنانه درجشنواره اقوام ایران