سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد روسیه از نشست ریاض


فارس/ وزارت امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از نشست معارضه سوری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی تاکید کرد که این نشست دربرگیرنده تمام گروه‌های معارض سوری نبوده است.

وزارت امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از نشست معارضه سوری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی تاکید کرد که این نشست دربرگیرنده تمام گروه‌های معارض سوری نبوده است.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته است: «ما نمی‌توانیم تلاش‌های گروهی که در ریاض گرد هم آمدند را برای تخصیص سخنگویی معارضه سوری به خود، قبول کنیم.»

معارضان خارج‌نشین سوریه موسوم به «ائتلاف ملی معارضان»، هیأت هماهنگی ملی تغییر دموکراتیک سوریه [از معارضان داخلی سوریه که دمشق آن را به عنوان معارض سیاسی به رسمیت می‌شناسد] و معارضان «نشست قاهره» [معارضان داخلی سوریه] از شاخص‌ترین گروه‌های شرکت‌کننده در این نشست به شمار می‌رفتند.
عربستان از نمایندگان برخی گروه‌های مسلح که در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند نیز دعوت به عمل آورده بود که از آن جمله می‌توان به «الجبهه الجنوبیه» [جبهه جنوبی]، «جیش الاسلام» و «احرار الشام» اشاره کرد. احرار الشام در این نشست شرکت نکرد.
قرار است دور بعدی نشست موسوم به «صلح سوریه» در نیویورک و در اواخر ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) برگزار شود، به همین دلیل عربستان که از حامیان اصلی معارضان سوری و گروه‌های مسلح تروریستی موجود در این کشور به شمار می‌رود اعلام کرده بود برای آنچه «متحد کردن معارضان سوری» نامیده، نشستی در ریاض برگزار خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
روسیه:1392/10/16:اتمام حجت پوتین با ریاض....-مسکو