سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خرسندی شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا از ظهور داعش و گسترش جنگ در خاورمیانه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری تحلیلی «اینترسپت» در گزارشی به قلم «لی فانگ» از گروهی متشکل از پیمانکاران دفاعی خبر داد که کاندیداهای ریاست جمهوری سال آتی ایالات متحده را به «نظامی‌گری» تشویق می‌کنند.

فانگ در گزارش خود می‌نویسد که امسال از میان مدیران و لابی‌گران صنعت پیمانکاران دفاعی گروهی تشکیل شد با هدف «تبیین مناظره‌های ملی در سیاست خارجی در طول انتخابات سال 2016» در ایالات متحده که به طور اخص فراخوانی بود برای نامزدهای جمهوری‌خواه تا اقدام نظامی در سوریه را گسترش دهند.

«میک راجرز» بنیانگذار «آمریکایی‌ها برای صلح، رفاه و امنیت» (APPS: Americans for Peace, Prosperity, and Security)، همین آخر هفته در ایمیلی به پشتیبانانش این گروه را بخاطر آنچه «فشار آوردن به کاندیداها برای امنیت ملی» می‌نامید، ستود.

راجرز در نامه خود تاثیری که تشکیل این گروه داشته را با برشمردن نکات برجسته سخنان نمایندگان چند ایالت آمریکا همچون کارولینای جنوبی، آیووا و نیوهمپشایر و نظر آنها درباره مبارزه با داعش، یادآور شد. از آن جمله سخنان «لیندسی گراهام» که باردیگر تاکید کرده از مخالفت با حضور نیروهای زمینی آمریکا در سوریه به تنگ آمده و یا «جب بوش» و «مارکو روبیو» که معتقدند آمریکا باید همانطور به جنگ سوریه ورود کند که درباره طالبان در افغانستان انجام داد.

فانگ در پایان می‌نویسد: «راجرز، رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس که سال گذشته بازنشسته شد، همچنین از حضور برخی مشتریان خصوصی که از افشای نام آنها خودداری کرد نیز خبر داد. این گروه با صرف هزینه در رویدادهای عمومی در ایالت‌های اولیه (که انتخابات ریاست جمهوری با آنها آغاز می‌شود) کاندیداهای ریاست جمهوری را به گزینش انتخاب‌های "جنگ طلبانه" تشویق خواهد کرد».

در همین حال «اینترسپت» در گزارش دیگری به قلم «لی فانگ» و «زید جیلانی» از بالا رفتن حاشیه سود «پیمانکاران دفاعی» با بالا گرفتن درگیری‌ها در خاورمیانه خبر می‌دهد.

در گزارش اینترسپت آمده است که پیمانکاران عمده دفاعی آمریکایی از جمله «ریتئون»، «اشکوش» و «لاکهید مارتین» در کنفرانس «کردیت سوییس» که هفته اول دسامبر در غرب پالم بیچ برگزار شد، به سرمایه‌گذاران خود اطمینان داده‌اند که از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه سود خواهند برد.

«بروس تنر» معاون اجرایی شرکت اسلحه‌سازی «لاکهید مارتین» در این کنفرانس با استناد به تصمیم اخیر ترکیه در سرنگون ساختن جت جنگنده روسیه گفت که جنگ در سوریه برای شرکتش «منافع غیرمستقیم» به همراه دارد.

وی در ادامه افزود بالا رفتن احتمال حضور نظامی آمریکا در منطقه، نیاز به تولیدات شرکتش را افزایش خواهد داد. تنر همچنین تاکید کرد که مداخله نظامی روسیه، نیاز به جت های اِف-22 و اِف-35 ساخت لاکهید مارتین را بالا خواهد برد. تنر سپس به محصولات یکبار مصرف همچون «راکت» اشاره کرد و افزود به دنبال جنگ در یمن، از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی تقاضا برای اینگونه محصولات افزایش یافته است.

«ویلسون جونز» رئیس شرکت اشکوش نیز در این کنفرانس ابراز داشت که «با تهدید رو به افزایش داعش» کشورهای بیشتری نسبت به خرید خودروهای زره‌پوش M-ATV ساخت اشکوش تمایل نشان می‌دهند. وی از سفر اخیرش به خاورمیانه سخن گفت و خاطرنشان کرد کشورهای خاورمیانه میخواهند پیاده نظام خود را مکانیزه کنند.

«تام کندی» رییس اجرایی شرکت «ریتئون» نیز به موارد مشابهی اشاره کرد و تاکید کرد که «رشد شایان توجهی» برای «خرید ابزار دفاعی در کشورهای خاورمیانه» می‌بیند. وی در ادامه با اشاره به دیدارش با «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی، آشفتگی‌هایی که در یمن با حوثی‌ها روی داده یا آنچه در عراق و سوریه با داعش در حال رخداد است را یادآور شد.

اینترسپت در پایان این گزارش، آنچه در آخرین توافق بودجه در کنگره آمریکا رخ می‌دهد را به عنوان آخرین رشته خبرهای خوب برای پیمانکاران دفاعی برشمرد و می‌نویسد: «پس از سالها کاهش بودجه ایالات متحده در بخش دفاعی، توافق اخیر بودجه‌ای 607 میلیارد دلاری برای هزینه‌های دفاعی در نظر گرفته است که تنها 5 میلیارد دلار از آنچه پنتاگون درخواست کرده بود کمتر است».

«دیفنس‌نیوز» پایگاهی که اخبار دفاعی را پیگیری می‌کند بودجه تصویب شده را «مراقبت»ی از صنعت دفاعی برشمرده است و تنر از لاکهید مارتین، در این باره در کنفرانس گفت: «برنامه های ما به خوبی (در بودجه) پشتیبانی شده است».

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/9JMZXV


ویدیو مرتبط :
کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به داعش