سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با ربات ژاپنی و تخم مرغی MJI آشنا شوید


خوارزمی/ اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت ژاپنی ربات ساز سافت بانک، Pepper یا همان روبات انسان‌نما را به دنیا معرفی کرد. رباتی که در تنها یک دقیقه فروش رفت! حالا یک شرکت دیگر به نام MJI Robotics یک ربات کوچک‌تر و البته قابل استفاده‌تری را معرفی کرده است. این ربات که در نمایشگاه بین‌المللی ربات سال 2016 رونمایی شد، یک دسکتاپ تخم مرغی است که از طریق صفحه نمایش 5 اینچی‌اش با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند. در واقع این صفحه برای نشان دادن حالت‌های صورت ربات در نظر گرفته شده است. هر چند در این صفحه تصاویر، آب و هوا، اخبار و دیگر اطلاعات هم به نمایش در می‌آید. بعلاوه ربات کمپانی MJI به عنوان تلفن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که زمان عرضه آن ابتدای سال آینده میلادی در نظر گرفته شده است.
این ربات دوست داشتنی ما تنها 3 کیلوگرم وزن دارد و مجهز به اتصالات وای‌فای و LTE است. با وجود دوربینی که در آن تعبیه شده، می‌تواند حرکات و حالات صورت را تشخیص دهد و به عنوان یک دوربین مداربسته نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به دلیل وجود ویژگی تشخیص صدا و ایجاد ارتباط، دوست رومیزی ما قادر به دریافت و ارسال پیام متنی و پاسخگویی به تماسها بدون نیاز به تماس دست است.
ویژگی مراقبتی آن برای سالمندان کارایی دارد. به این صورت که می‌تواند آنها را در همه حال تحت نظر داشته باشد و در مواقع لازم اورژانس را مطلع کند. این کمپانی ژاپنی در ضمن قصد دارد دو ویژگی داستان گویی و آموزش را برای کودکان اضافه کند.
در حالی که روبات MJI مشغول ورود به بازار است، کمپانی سازنده در تلاش است که ویژگی چند زبانی را هم به آن اضافه کند و از این طریق دوست تخم مرغی ما را به یک گجت چند زبانه و توانا تبدیل کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
با ربات Nao آشنا شوید