تبلیغات محیطی، تهران را به رسانه‌ای بزرگ تبدیل کرده است


رییس دانشگاه علم و فرهنگ از برگزاری نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران در روز سه‌شنبه سوم آذرماه خبر داد و افزود: در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی در کشور وجود دارد که دلیل آن نبود یک برنامه مدون است.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسین ایمانی خوشخو در نشست خبری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی که امروز شنبه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، برگزاری این کنفرانس را یک کار ضروری و غیرتکراری دانست و گفت: هر کنفرانس و همایشی که جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌کند برای پاسخگویی به یکی از نیازهای فوری جامعه شکل گرفته است.

رییس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی افزود: در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی در کشور وجود دارد که دلیل آن نبود یک برنامه مدون است. ما تبلیغات شهری را از چند بعد باید بسنجیم که شامل ابعاد علمی، تجاری و فرهنگی می‌شود. اگر به این سه بعد با هم توجه شود به تبلیغات محیطی سالم و هدفمند خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که در مقاطع زمانی مختلف تنها به یکی از این ابعاد بیشتر توجه شده است که این موضوع کارآیی تبلیغات محیطی را تحت تاثیر قرار داده است.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: با غلبه تبلیغات تجاری، نگاه فرهنگی و علمی به حداقل می‌رسد. برگزاری کنفرانس‌هایی از این دست به دستگاه‌های متولی کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتر به بحث تبلیغات پس از تحریم توجه کنند و چارچوب علمی برای آن تدوین کنند.

رییس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ادامه گفت: در کلانشهری چون تهران که فرصت کمتری برای توجه به رسانه‌ها وجود دارد، با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. بنابراین می‌بایست یک موازنه علمی در نگاه به تبلیغات محیطی داشته باشیم.

لزوم تصفیه اجناس تبلیغاتی در شهرها

در بخش دیگری از این نشست، محمدمهدی اخویان، رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و رییس شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی نیز تبلیغات را از ویژگی‌های ورود به هزاره سوم و جهانی شدن دانست و گفت: در حال حاضر کل شهر تهران به یک کمپ تبلیغاتی تبدیل شده است. اجناس تبلیغاتی فراوانی در سطح شهرها دیده می‌شود که چنانچه تصفیه نشوند به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان اولین مرکز دانشگاهی به این عرصه ورود کرده است چراکه معتقدیم دانشگاه‌ها می‌توانند برای مشاوره و غربالگری تبلیغات محیطی به دستگاه‌های متولی کمک کنند.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه با بیان اینکه تبلیغات، ذائقه شهروندان را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: این کنفرانس برای بررسی علمی چالش‌های تبلیغات محیطی برگزار می‌شود.

اخویان با انتقاد از برخی تبلیغات محیطی که در تضاد با استراتژی کشور در زمینه حمایت از تولیدات داخلی هستند، اظهار کرد: شاید لازم باشد به تولیدکنندگان داخلی بسته‌های تشویقی در زمینه تبلیغات محیطی داده شود.

وی زندگی انسان امروز را دارای دو ساحت واقعی و مجازی عنوان کرد و یادآور شد: توجه به بحث تبلیغات در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهدی جعفریان، دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی هم با اعلام اینکه کنفرانس مزبور در روز سه‌شنبه هفته جاری سوم آذر در سالن زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود، گفت: تعداد ۱۸۸ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی تبلیغات محیطی رسید که از این تعداد ۳۹ مقاله به عنوان مقاله پژوهشی و ۱۶ مقاله هم به عنوان مقاله مروری و ترویجی پذیرفته شدند. پذیرش حدود ۳۰ درصد کل مقالات ارسالی نشان‌دهنده سطح علمی مناسب این کنفرانس است.

وی در ادامه به دریافت مقاله از کلانشهرهایی چون تهران، شیراز، مشهد، یزد، تبریز، اهواز، اراک و کرج اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران روز سه‌شنبه سوم آذرماه با حضور مدیران، پژوهشگران و فعالان عرصه تبلیغات در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تبلیغات محیطی در تهران - فرابیلبورد