روحانی: حرم اهل بیت خط قرمز ماست/چرا به فکر جناح خود هستیم و برای راحتی کشور تلاشی نمی‌کنیم؟


به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (22 اسفند ماه) در سومین همایش بزرگداشت روز شهید، درباره شهیدان کشور گفت: این شهدا درس ایثار و شهادت را از قرآن، اهل بیت(ع) و رسالت پیامبر(ص) آموختند.

وی با اشاره به ایام فاطمیه(س) اظهارداشت: شاید پس از رحلت پیامبر اسلام اولین کسی که مسیر شهادت را برگزید بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بود. او نهه برای حفظ فدک بلکه برای ره پیامبر(ص) ایستادگی و مقاومت کرد و تمام سختی ها را به جان خرید و صدایش را به گوش تمام مسلمین و آزادی خواهان جهان رساند.

رئیس جمهور با اشاره به مظلومیت سیدالشهدا (ع) گفت: فرزند همان مادر، سید الشهدای تمام تاریخ شد.

وی خطاب به خانواده های شهدای کشور گفت: مگر فرزندان شما در جبهه های نبرد جز با یاد و نام حسین بن علی و خواندن زیارت عاشورا و تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت کربلا به جبهه‌ها رفتند و ایستادگی کردند؟ هیچکس نمی تواند حال و روز شهدا را در زمان دفاع مقدس جز کسانی که آنها را در آنروزها دیده است درک کند. وی افزود: خانواده‌های شهدا هرگز خم به ابرو نمی آورند، با افتخار حرف می‌زنند، می دانند فرزندشان بهترین راه را انتخاب کرده و جاودانه شده است چرا که هیچ راهی جز ایثار جاودانگی ندارد، همه چیز در این دنیا فانی است و فقط خداوند است که می ماند و هر کسی که خود را در راه خداوندش فدا کند جاودانه می‌ماند.

روحانی با اشاره به مفهوم شهادت تصریح کرد: تنها گروهی که کار دنیای‌شان متوقف نمی‌شود شهدا هستند، آنان که عمرشان از 70 سال به میلیون‌‌ها سال تغییر کرده است، کار خوب در این دنیا زیاد داریم مانند تعمیر مسجدالحرام و آب دادن به حاجیان تشنه اما نباید ایمان و جهاد در راه خدا را با کار معمولی مقایسه کرد.

رئیس قوه مجریه با تإکید بر این که شهیدان سرمایه کشور هستند اظهار داشت: آنان به امامشان اقتدا کردند و در برابر عظمتشان هواره در حیرت می‌مانیم و درس زندگی را باید از آنان آموخت و با آنها بسیار فاصله داریم.

روحانی با بیان اینکه چرا دروغ، تهمت و توهین در جامعه باید باشد اظهار داشت: چرا نباید فضای برادری و وحدت را در جامعه به وجود آوریم و چرا به فکر جناح و حزب خود هستیم و برای راحتی کشور تلاشی نمی‌کنیم.

وی افزود: این دولت در این زمان کار بزرگش را نه تنها خود بلکه ملت انجام داده است. مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در جهت خدمات‌رسانی به مردم تشکیل می‌شود به دنبال انقلاب اسلامی در جهت رفاه جامعه باید گام برداشته شود.

روحانی تأکید کرد: رخ دادن انقلاب اسلامی برای وحدت ملی، ادب و خلق نکو بود چرا که این انقلاب به معنای مطیع خدا بودن بود چرا که اسلام هم همواره در جهت تسلیم مردم در برابر خالقشان است، اسلام همواره می گوید مردم باید از دست و زبان در امان باشند و در این راستا است که انسان می‌تواند به جایگاه والایی دست یابد، برخی از روزنامه‌ها متاسفانه فحش نامه هستند و این گونه نگارش در این مطبوعات زیبنده جامعه نیست. شهیدان راه دین را به ما آموختند تا بتوانیم از کشور و دین خود محافظت کنیم و در کنار مسئولین و رهبری باشیم.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه حرم اهل بیت خط قرمز ماست تصریح کرد: در این جا بحث سوریه عراق مطرح نیست ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که به مولایمان اهانت شود و ما همواره در برابر این اهانت‌ها ایستادگی می کنیم و در هر نقطه‌ای از جهان باشیم به خانواده شهدا افتخار می‌کنیم.

روحانی با اشاره به خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ما تابع دین هستیم و از رهبری حمایت می‌کنیم و برای ساختن ایران به تمام  کسانی که به این کشور خدمت می کنند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که بارها به آقای شهیدی گفته‌ام در این دولت تلاشمان بر این بود که در برابر شهدا و خانواده‌های ایثارگران شرمنده نباشیم البته ما تا آخر عمرمان به این خانواده‌ها بدهکار هستیم اما به لحاظ مالی با اینکه در سال گذشته و ابتدای این سال شرایط سختی را داشتیم سعی کردیم تا حد امکان قدم‌هایی را برای اجرا کردن قانون جامع ایثارگری که سال‌ها بود خاک می خورد برداریم. البته همه ما می‌دانیم که این خانواده‌ها برای رضای خدا ایثار کرده‌اند اما ما وظیفه خود را تا حد ممکن انجام خواهیم داد.

  گفتنی است پیش از سخنان رییس جمهور، حجت‌الاسلام  والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی را  از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه کرد.

همچنین در این مراسم مادر شهید کرمعلی تابلو فرش وصیت‌نامه شهید خود را به رییس جمهور اهدا کرد.

روحانی در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید همچنین از چند کتاب که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه وصیت‌نامه شهیدان منتشر شده، رونمایی کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وزارت علوم ، فتنه خط قرمز ماست