سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفیر جدید افغانستان در عشق‏‌آباد آغاز به کار کرد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، «میرویس ناب» سفیر جدید افغانستان در عشق‌آباد با رئیس جمهور ترکمنستان ملاقات و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر جدید افغانستان در ملاقات با «قربانقلی بردی‏ محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان علاقه‌مندی «کابل» برای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با «عشق‌‏آباد» را اعلام کرد.

بردی محمداف در این ملاقات ضمن تبریک به مناسبت آغاز ماموریت دیپلماتیک وی در عشق‌آباد، تاکید کرد: ترکمنستان بیطرف همواره طرفدار دوستی پایدار و همکاری‌های بین المللی متقابل مفید با کشورهای خارجی از جمله افغانستان بوده است .

وی افزود: ترکمنستان خواهان بازسازی و برقراری صلح، ثبات و امنیت در کشور افغانستان می‌باشد.

سفیر جدید افغانستان در این دیدار نیز بر نقش و ابتکارات سازنده و ثمره بخش ترکمنستان در زمینه حل و فصل مسالمت آمیز بحران افغانستان تاکید و از پشتیبانی اجتماعی و انسان دوستانه مستمر  این کشور تشکر کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان و سفیر جدید افغانستان در این دیدار طیف وسیعی از مسائل همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان ترکمنستان و افغانستان و نیز چگونگی اجرای خط لوله گاز «تاپی» و نیز خط راه آهن «ترکمنستان-افغانستان-تاجیکستان» را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

طی چند سال گذشته روابط ترکمنستان و افغانستان به عنوان 2 کشور همسایه که حدود 800 کیلومتر با یکدیگر مرز مشترک دارند رو به رشدی بوده‌ ‏است.

صادرات برق و فراورده‏‌های نفتی-گازی ترکمنستان به افغانستان، همکاری‏‌ در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا، ارتباطات، روابط فرهنگی و آموزشی و انسان دوستانه از مهم‌ترین مقوله در تعاملات بین 2 کشور می‌‏‌باشد.
در جریان سفر رسمی «اشرف غنی» در سال گذشته به عشق آباد،  ترکمنستان وعده داد، میزان صادرات برق به افغانستان را تا 500 مگاوات افزایش دهد و  در حال حاضر افغانستان 30 مگاوات برق از ترکمنستان وارد می‌کند.

افغانستان سالانه به حدود 3 هزار مگاوات برق نیاز دارد که اکنون تنها حدود 600 مگاوات آن در داخل افغانستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/A2ONDA


ویدیو مرتبط :
داغ کردن سفیر آمریکا و انگلیس در افغانستان