سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما: ایران به ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست مشترک با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «درباره رفتارهای ایران احساس نگرانی می‌کنیم و کشتی‌هایی را که سلاح در منطقه منتقل می‌کنند، زیر نظر داریم.»

اوباما گفت: «ما تلاش می‌کنیم ایران به تعهدات خود در توافقنامه هسته‌ای پایبند باشد. ایران به ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد. واشنگتن برای بازدارندگی و مقابله با هر تجاوزی ضد متحدان و شرکایش در منطقه آمادگی دارد.»

اوباما افزود: «اعضای شورای همکاری با وجود توافقنامه هسته ای ایران، نگرانی های جدی درباره رفتارهای این کشور در منطقه دارند.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «سیاست آمریکا آن است که هر کاری می تواند برای تضمین ثبات در منطقه و مقابله با هر نوع تعرض به متحدان ما صورت دهد.»

اوباما افزود: «درباره مبارزه با داعش که تهدیدی برای همه ماست توافق نظر داریم. اعضای شورای همکاری می خواهند تلاش خود را در ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم افزایش دهند.»

اوباما در بخش دیگری از سخنانش در نشست شورای همکاری خلیج فارس گفت: «تنها راه پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه تشکیل حکومت انتقالی است. همه طرف ها در یمن را به احترام به آتش بس در این کشور تشویق می کنیم. ما همکاری با اعضای شورای همکاری خلیج [فارس] را در زمینه های امنیتی افزایش خواهیم داد.»

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی هم در نشست مشترک سران اعضای شورای همکاری خلیج فارس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در  ریاض گفت: «اعضای شورای همکاری خلیج  (فارس) به گسترش روابط تاریخی و راهبردی خود با آمریکا برای تأمین منافع مشترک و کمک به امنیت و صلح منطقه و جهان پایبند هستند.»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اوباما:اول دیپلماسی،بعد ارسال سلاح!