علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انتشار «پنج داستان از کتاب معجزه»/«خرشیفتگی» در راه است


بها‌الدین مرشدی نویسنده و روزنامه‌نگار در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار مجموعه داستان تازه‌ای از خود با عنوان «پنج داستان از کتاب معجزه» خبر داد و گفت: این کتاب شامل پنج داستان اجتماعی است که ماجرای عمده آنها به ارتباط زنان و شوهران و به طور کلی ارتباط میان زنان و مردان باز می‌گردد. من برای نگارش این داستان‌ها از قالب رئال بهره برده‌ام اما نتایج کار به صورت فانتزی ارائه شده است. به عبارت دیگر من در این داستان‌ها مشکلات زنان و مردان را به شکلی رئال انتخاب و پردازش کردم اما نتیجه هر داستان را در قالبی فانتری بیان کرده‌ام.

این نویسنده در ادامه افزود: من در مجموعه داستان قبلی‌ام با عنوان «رویای این پاریسی دیوانه» داستانی با عنوان آنام دارم که موضوعش همین معضل است و پتانسیل روایت کاملا فانتری دارد. بعد از نگارش و انتشار این داستان و مجموعه به این نتیجه رسیدم که می‌شود این روابط را در قالبی وسیع‌تر مورد بهره‌برداری و استفاده برای نوشتن قرار داد. همین مساله منجر به نگارش پنج داستان دیگر شد که همگی در این کتاب مانند یک پکیج قرار گرفته‌‌اند.

مرشدی در ادامه درباره علت گرایش خود به داستان کوتاه گفت: من هم شنیده‌ام که در جوامع ادبی گفته می‌شود داستان کوتاه مخاطبش را از دست داده است و کسی به سراغش نمی‌رود اما واقعا مخاطب کتاب به سراغ چه می‌رود؟ دوستان نویسنده من به من می‌گویند رمان بنویس اما وضعیت من به شکلی است که با داستان کوتاه راحت‌ترم و تبحر بیشتری در آن دارم به همین خاطر خودم نیز در این زمینه گیجم و نمی‌دانم که حقیقت چیست.

این نویسنده همچنین گفت: قبول دارم که وضع رمان از حیث انتشار و فروش و مخاطب بهتر از داستان کوتاه است اما فضای نوشتن من به شکلی است که انگار فرمت ذهنی من برای داستان کوتاه گذاشته شده است و رمان نوشتن مانند آن وسوسه‌ام نمی‌‌کند با این حال همزمان نوشتن رمان را نیز در دستور کارم دارم.

مرشدی در ادامه از آماده انتشار شدن مجموعه داستان «اصطهبان در صدای باد و خاک گم بود» که بعد از نمایشگاه کتاب در اختیار ناشر قرار می‌گیرد خبر داد و گفت: دو رمان من نیز به مرحله پایان تالیف رسیده که اولی نامش «خرشیفتگی» است اما دیگری هنوز نامی ندارد.


ویدیو مرتبط :
خبر انتشار کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته از شبکه سه سیما اخبار 90 ثانیه با کتاب