علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کهگیلویه و بویراحمد نیازمند خرید تضمینی ۸۰ هزار تن گندم است


به گزارش خبرنگار مهر،  جعفر گوهرگانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار تن گندم تضمینی برای استان خریداری شده است.

گوهرگانی گندم، برنج، تخم‌مرغ و مرغ را محصولاتی عنوان کرد که استان با کمبود آن مواجه است و به واردات این محصولات نیاز دارد.

وی با اشاره به  توان بالای استان در تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: با مکانیزه کردن مراحل مختلف کشت گندم در استان و استفاده از بذرهای اصلاح شده با تولید بالا، امیدواریم ظرف دو سال آینده در تولید گندم به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: با تدوین سند توسعه صادرات و فراهم شدن زیرساخت‌ها در استان ظرفیت صادرات ۴۴ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور وجود دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عسل، سیب درختی، لیموترش، گل رز شاخه بریده، دام زنده، محصولات جالیزی، ماهی قزل‌آلا، انگور، گردو و صنایع تبدیلی را از جمله محصولات با تولید بالا در استان عنوان کرد.

وی افزود: این محصولات مازاد بر نیاز مصرف کنندگان در استان تولید می شوند و با توجه به کیفیت خوب محصولات، صادرات این محصولات به خارج از کشور ضروری است.

گوهرگانی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت صادرات ۶۰ هزار تن سیب، ۱۰ هزار تن گردو، ۲۰ هزار تن لیمو ترش، شش هزار تن گوشت قرمز و بیش از هشت هزار تن انگور را به خارج کشور دارد.

وی گل رز شاخه بریده را از دیگر محصولات باکیفیت تولیدی استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳ میلیون گل رز شاخه بریده در استان تولید می‌شود که امیدواریم با رایزنیهای انجام شده در سال آینده دو میلیون شاخه از این گلها به کشورهای روسیه و ارمنستان صادر شود.


ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی 10 هزار تن گندم در برخوار