سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خط تولید انبوه تراکتور سنگین در تبریز راه اندازی شد


خط تولید انبوه تراکتور سنگین در تبریز راه اندازی شدایرنا/ خط تولید انبوه تراکتور سنگین در سومین روز دهه مبارک فجر در تراکتورسازی تبریز راه اندازی شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران (تبریز) روز چهارشنبه در آیین راه اندازی خط تولید تراکتور سنگین با اشاره به اینکه عملکرد این شرکت مبتنی بر شاخص های اقتصاد مقاومتی است، گفت: موفقیت های خوبی در زمینه صادرات داشتیم و درصدد نفوذ بیشتر به بازارهای خارجی هستیم.
وی با بیان اینکه تراکتورسازی تبریز با حمایت مستقیم مسئولان ارشد آذربایجان شرقی درحال رشد است، اظهارکرد: سود این کارخانه از محل رانت ها و دلالی نیست بلکه از طریق تلاش سخت کارکنان حاصل می شود.
وی گفت: زمزمه واردات تراکتور در برخی استان ها شنیده می شود، این رویکرد به نفع تولید نیست و امکان انتقال فناوری از این طریق وجود ندارد .
مدیر عامل تراکتورسازی ایران به طرح تعویض ماشین آلات فرسوده کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 150 هزار دستگاه تراکتور فرسوده در کشور وجود دارد که اگر سالانه 30 هزار تراکتور نوسازی شود، می توان در مدت پنج سال ماشین آلات کشاورزی را نوسازی کرد.
وی با اعلام اینکه ریخته گری تراکتورسازی در اوج تحریم ها و در مدت یک سال 10 میلیون دلار به اروپا صادرات داشت، گفت: این شرکت با اتکا به مهندسان داخلی توانست تولید انواع تراکتور را ادامه دهد و خط تولید تراکتور سنگین را نیز راه اندازی کند.
امروز تولید انبوه تراکتور مدل ITM1500 b با 2 دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت که اسفند سال گذشته رونمایی شده بود، در تراکتورسازی تبریز آغاز شد.
این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و 6 سیلندر است، گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، 12 دنده جلو و پنج دنده عقب دارد که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.
در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران 24 محصول در مدل های مختلف تک و 2 دیفرانسیل از جمله تراکتورهای240ITM، 285ITM، 299ITM، 475ITM، 485ITM، 800ITM، 950ITM، تراکتورهای 2 دیفرانسیل 130تا150 اسب بخار و تراکتور 2 دیفرانسیل برنجی با 35 اسب بخار تولید می شود.
سال گذشته هم تراکتور(برنجی) ITM 470 با توان 47 اسب بخار مختص باغ ها و مزارع کوچک در این مجموعه طراحی و خط تولید آن نیز در شرکت تراکتورسازی ارومیه راه اندازی شد.
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ادوات کشاورزی 9 شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و 2 شرکت در سنندج و ارومیه) و 2 خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.
سالانه حدود 20 هزار دستگاه تراکتور در این شرکت تولید و علاوه بر تامین نیاز داخلی، به کشورهای آفریقای مرکزی، امریکای لاتین، آسیای میانه، سریلانکا و عراق و افغانستان صادر می شود.
علاوه بر تراکتور، کمباین، موتور کامیونت و انواع موتورهای دیزلی نیز در این شرکت تولید می شود.
مجتمع تراکتورسازی ایران(تبریز) در اواخر دهه 1340 شمسی در منطقه صنعتی غرب تبریز با تولید تراکتورهای رومانی آغاز به کار کرد و هم اکنون حدود هشت هزار نفر شاغل دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
راه اندازی خط تولید کشندهای ۶ و ۱۰ چرخ تولید داخل کشور