سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درگیری‌های شدید در حومه لاذقیه/ جان باختن کودک شیرخواره در شهرک الفوعه


به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق،  درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در حومه شمالی لاذقیه از سرگرفته شد به طوری که جنگنده‌های روسی هم مواضع آنها را در کوه‌های لاذقیه به شدت بمباران کردند. همزمان درگیری‌های شدیدی در محور جبل الروس(کوه الروس) گزارش شده است که شاهد پیشروی مهم نیروهای ارتش سوریه بوده است.

نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی، کوه و شهرک عالیه را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند. یک منبع نظامی سوری گفت با آزادسازی این شهرک، روستاهای العسلیه، البیضا و باشورا از نظر نظامی سقوط کرده است.

منابع وابسته به گروه‌های تروریستی هم از کشته شدن دست‌کم 11 تروریست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در نبردهای جبل الاکراد خبر داده اند.

در حومه حلب همزمان با عملیات ارتش علیه گروه‌های تروریستی، یگان‌های حمایت کُردی به پیشروی خود به سمت مواضع تروریست‌ها در شهرک الطاموره ادامه داده و بر تپه الفیران مشرف به روستایی که در جنوبی غرب شهرک الزهراء‌در حومه شمالی حلب قرار دارد، پس از درگیری با گروه‌های تروریستی مسلط شدند.

خبر دیگر این‌که شماری از تروریست‌های گروه موسوم به لواء‌فرسان  الحق در روستای کفررومه در حومه جنوبی ادلب کشته و یک خودروی زرهی آنها منهدم شد. یک انبار مهمات تروریست‌ها در روستای التح هم منهدم شد. این در حالی است که جنگنده‌های ارتش از صبح امروز استحکامات گروه‌های تروریستی را در تلبیسه و تیرمعله در حومه شمالی حمص هدف قرار دادند.

اما خبر دردناک جان باختن یک شیرخواره بیگناه در شهرک الفوعه که تحت محاصره ظالمانه گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد، تحولات میدانی سوریه را تحت الشعاع خود قرار داد. این شیرخواره سوری به نام زهرا محمود حاج صالح در بیمارستان شهرک الفوعه به سبب کمبود دارو و غذا و سرما جان خود را از دست داد، تروریست‌های تکفیری النصره و احرارالشام و جیش الفتح که از حمایت‌های گسترده برخی رژیم‌‌های عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه آل سعود و نیز حکومت ترکیه برخوردار هستند، همچنان به محاصره مردم بیگناه شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه ادلب ادامه می‌دهند، تروریست‌های تکفیری که در مقابل ارتش سوریه در صحنه میدانی متحمل شکست‌های پیاپی شده‌اند، حملات خود به مردم بیگناه را برای گرفتن  انتقام شکست‌های خود تشدید کرده‌اند.

شهرک‌های الفوعه و کفریا از 10 ماه پیش در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری جیش الفتح، احرارالشام و جبهه النصره قرار دارند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
درگیری در تل دورین در حومه شمالی لاذقیه