"موشک کورنت"؛ تراژدی ارتش ا


حزب‌الله در جنگ 33 روزه کابوس تیپ زرهی 52 ارتش اسرائیل شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم صهیونیستی از ده‌ها سال پیش به فکر ایجاد یک کشور در منطقه غرب آسیا بوده و با تلاش در زمینه ایجاد یک دولت یهودی، کشورهای منطقه را برای تعامل برانگیزاند.

سرزمین‌های اشغالی با وسعت قریب به 21 هزار کیلومتر مربع و قریب به 8 میلیون نفر جمعیت در منطقه مدیترانه و در کشور فلسطین ایجاد شده که هدف از ایجاد این سرزمین‌ها که از مدت‌ها قبل توسط "تئودور هرتزل" تئوری آن مطرح شده بود، یک منطقه با وسعت چند میلیون کیلومتر مربع بوده که تنها بخش کوچکی از آن محقق شده و باقی آن به دلیل وجود محور مقاومت محقق شده است.

*** جنگ اعراب و اسرائیل

اعراب و اسرائیل از دهه 40 تا 70 میلادی چندین جنگ با یکدیگر داشتند که در این جنگ‌ها‌، سران کشورهای عربی (نه ملت‌های عربی) متحمل شکست‌های سختی از اسرائیل شدند. خروجی این جنگ‌ها نابودی دهها عراده از توپ‌های مصر در صحرای سینا، انهدام آنی 300 فروند جنگنده مصر و سوریه در یک حمله هوایی ارتش اسرائیل و از دست دادن سرزمین‌های عربی از جمله "مزارع شبعا" لبنان، "رود اردن"، "بلندی‌های جولان" (جولان اشغالی) سوریه، "کانال سوئز" و "صحرای سینا" مصر (البته بعدها مصر این بخش‌ها را پس گرفت)، پیروزی در یک جنگ تنها در مدت 6 روز و ... بود.

*** آیا سران عربی توفیقی در این جنگ‌ها یافتند؟

ارتش کشورهای عربی که با یک اشتیاق سوزان وارد جنگ با اسرائیل شدند، نهایتا با یک شکست تاسف‌بار حضور و قدرت اسرائیل را پذیرفتند و نتیجه آن سکته کردن "جمال عبدالناصر" و پذیرفتن صلح از سوی "انور سادات" بود.

*** کشورهای عربی و اسرائیل از تقابل تا تعامل

برخی از کشورهای عربی منطقه غرب آسیا و آفریقا که از گذشته به صورت ویژه به دنبال تقابل با اسرائیل بودند، در سال‌های اخیر مسیر تعامل و دوستی را با رژیم صهیونیستی در پیش گرفتند و اردن، امارات عربی متحده، مصر، عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت، امروز به دنبال دوستی با اسرائیل هستند و در این مسیر از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

**اظهارات "ولید بن طلال"

"ولید بن طلال"، شاهزاده ثروتمند سعودی  در مصاحبه ای که با روزنامه کویتی «القبس» انجام داد و بخشهایی از آن را پایگاه اینترنتی « AWD news» منتشر کرد، در قبال مردم فلسطین، اشغالگران صهیونیست و ایران به اتخاذ موضعی عجیب پرداخت. مواضعی که البته این روزها از زبان شاهزاده ها و مقامات سعودی هم شنیده می شود.  وی در این مصاحبه گفته است کشورش باید در مواضع سیاسی خود تجدید نظر کند و راهبردی جدید را برای مقابله با تاثیر روز افزون ایران در کشورهای خلیج فارس بکار گیرد. وی مدعی شد: بر این اساس باید برای بازدارندگی هرگونه اقدام احتمالی ایران، با توجه به تحولات غافلگیرکننده سوریه که در پی دخالت روسیه در این کشور به وجود آمده است، معاهده دفاعی مشترکی با  "تل‌آویو" به امضا برسد.

ولید بن طلال گفت :" هرج و مرج موجود در خاورمیانه، مسئله مرگ و زندگی را برای عربستان شکل داده است. من می دانم که ایرانی‌ها تلاش می کنند نظام سعودی را از مسئله فلسطین کنار بگذارند و برای همین عربستان و اسرائیل باید با تقویت روابط بین خود و تشکیل جبهه متحدی برای خنثی کردن برنامه بلندپروازانه ایران ، توطئه آنها را خنثی کنند."

شاهزاده سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت: ریاض و تل‌آویو باید بطور موقت توافق کنند؛ چرا که دیگر نمی توان از سیاست عربستان سعودی در بحران عربی- اسرائیلی دفاع کرد.  طلال در ادامه تصریح کرد: آنچه که اوضاع عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس را وخیم کرده این است که  "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه خود را به جنگ داخلی سوریه که از چهار سال پیش ادامه دارد، از طریق حمله به نیروهایی که «سی آی ای» آنها را آموزش داده، وارد کرده است.

این میلیاردر سعودی و دومین سهامدار توییتر معتقد است این مسئله اهمیت رابطه بین عربستان و اسرائیل را برای متوقف کردن محور روسیه - ایران - حزب الله مشخص می کند.  وی در ادامه ادعاهای عجیب خود افزود: " از امت یهود و بلندپروازیهای دموکراتیک آنها در مقابله با آغاز انتفاضه فلسطینی حمایت خواهم کرد و تمام تلاشم را برای شکستن هر گونه ابتکار عربی در محکومیت "تل آویو" به کار خواهم بست؛ چرا که من توافق عربی- اسرائیلی و دوستی آینده بین این دو را برای مقابله با تجاوزهای خطرناک ایران ضروری می دانم. "

**فلسطین فراموش شده است

کار به جایی رسیده که حتی دوستی با اسرائیل از آرمان فلسطین هم مهمتر شده و امروز شاهزاده سعودی می‌گوید "من بین اسرائیل و انتفاضه فلسطین، اسرائیل را انتخاب می‌کنم" و این موضوع گویای عمق فاجعه است.

**اسرائیل و تقابل محور مقاومت

اسرائیل پس از جنگ با ارتش کشورهای عربی احساس غرور بسیاری پیدا کرد و با حمله به لبنان در دهه 70 میلادی، تا بیروت را اشغال کرد. پس از پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی، امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در یک اقدام مهم به بیان ویژگی‌های مخرب رژیم صهیونیستی پرداختند و همگان را به شناخت ماهیت وجودی و مقابله با اسرائیل در منطقه دعوت کردند.

جوانان حزب‌الله لبنان در دهه 70 میلادی با نقش‌آفرینی ویژه ریشه‌های اولیه محور مقاومت در منطقه غرب آسیا شدند و حتی این پروسه باعث شکل‌گیری مقاومت مسلحانه در منطقه مدیترانه شد و ارتش اسرائیل کم کم شکست‌های گوناگون را از محور مقاومت دریافت کرد. در سال 2000 میلادی مقاومت حزب‌الله در جنوب لبنان نتیجه داد و ارتش اسرائیل از جنوب لبنان عقب کشید.

**"موشک کورنت" ارتش اسرائیل را فلج کرد

ارتش اسرائیل در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 به گفته یکی از شاهزاده‌های سعودی "با هدف له کردن حزب‌الله" به جنوب لبنان حمله همه جانبه را آغاز کرد که نتیجه آن تراژدی "موشک‌های کورنت" رزمندگان مقاومت برای تانک‌های اسرائیلی  "مرکاوا"  بود که هیچگاه شکست‌های ارتش اسرائیل در مربع "مرجعیون- مارون الرس- بنت جبیل- عیتا الشعب" فراموش نخواهد شد. تیپ 52 زرهی اسرائیل در جبهه جنوب لبنان متحمل شکست‌های سنگینی شد که هنوز هم که 9 سال ازآن واقعه می‌گذرد هیچگاه انهدام تانک‌های "مرکاوا" در جنوب لبنان فراموش نمی‌شود.

پس از سال 2006 اسرائیل در هر جنگی حضور پیدا کرد شکست خورد، زیرا محور مقاومت یک اراده جدی جهت حفاظت از ارزش‌ها و آرمان‌های مهم منطقه ایجاد کرد و حماس هم در جنگ‌های بعدی به راکت‌های "M75" و "R160" شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار داد تا ثابت کند با دوران پیروزی‌های ارتش اسرائیل پایان یافته و رنسانس منطقه با محوریت مقاومت اسلامی و شکست ارتش اسرائیل در مدیترانه آغاز شده است.

**چرا سران عرب بی‌تفاوت شده‌اند؟

همپیمانی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا با اسرائیل در زمینه اشتراکاتش در منطقه غرب آسیا باعث شده سرزمینی‌های اشغالی که نهایت 8 میلیون نفر جمعیت و 21 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد ؛ برای اعراب موضوعیت نداشته باشد و آرمان فلسطین برای سران برخی کشورهای عربی اگر با هم متحد بشوند بالغ بر 500 میلیون جمعیت خواهند داشت و درسی فراموش نشدنی به اسرائیل می‌دهند ، دیگر مهم نباشد.

اتحادیه عرب که متشکل از بیست و چند کشور عربی است تنها نظاره‌گر اتفاقات فلسطین و به شهادت رساندن مردم کرانه باختری و "غزه " است؛ که در همین زمینه هم اختلافات نظرهای جدی بین سران اتحادیه عرب وجود دارد. برخی معتقدند باید "حماس و غزه" حمایت شود و برخی اعتقاد به پشتیبانی از "محمود عباس و کرانه باختری" دارند که تا اتحاد نظر وجود نداشته باشد، موفقیت حاصل نخواهد شد.

اسرائیل با 8 میلیون نفر جمعیت به توانش به کشورهای عربی می‌چربد و این نشانه ضعف سران اتحادیه عرب است که با پتانسیل ده‌ها میلیون نفر جمعیت و میلیون‌ها کیلومتر مربع وسعت در مقابل اسرائیل در موضع به انفعالند.

گزارش از محمد زرچینی انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟