سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهیدی: حدود 70 هزار نفر از فرزندان ایثارگران بیکار هستند


حجت الاسلام محمد علی شهیدی روز شنبه در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی، ورزشی، توانبخشی ایثار خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه مشکل اشتغال تنها مربوط به خانواده ایثارگران نیست بلکه در سطح کشور و جهان این دغدغه وجود دارد افزود: امیدواریم با رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام وضعیت تغییر کند و مشکل اشتغال رفع شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تاکنون برای 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران در سطح کشور ایجاد اشتغال شده است.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ مردم برخی کلمات همچون شهید از ویژگی و احترام خاصی برخوردار است گفت: شهید کسی است که جانش را در راه عشق به خدا تقدیم کرده و مطیع فرمان خداوند است.
وی با بیان اینکه خدا در قرآن می فرماید که شهدا را مرده ندانید بلکه آنها زنده اند و از نعمت های الهی بهره مندند اظهار کرد: خدمتی که شهدا به جامعه بشری کرده اند بالاترین خدمت است زیرا وجود آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون جان فشانی شهداست.
حجت الاسلام شهیدی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک پدیده نوین نام برد که به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و افزود: انقلاب ما تنها انقلابی بود که شعارش نه شرقی و نه غربی بود لذا دشمنان توطئه های خود را علیه انقلاب اسلامی آغاز کردند که جنگ تحمیلی، هجمه های فرهنگی و حمله نظامی به طبس از جمله آنها می باشد.
وی با اشاره به عوامل موفقیت انقلاب اسلامی گفت: سه عامل اسلامی و مذهبی بودن انقلاب، برخورداری از رهبری اندیشمند و حمایت مردم از مهمترین عوامل موفقیت انقلاب اسلامی ایران است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر امروز می بینیم، انقلابی که در سایر کشورهای اسلامی بوجود می آید در نطفه خفه می شود دلیل آن نداشتن رهبری است که نقش اساسی در موفقیت انقلاب دارد.
حجت الاسلام شهیدی، نقش مردم را در پیروزی انقلاب بسیار مهم ذکر کرد و یادآور شد: جنگ تحمیلی را مردم بویژه خانواده ایثارگران و شهدا هدایت کردند و تا آخرین نفس در برابر دشمن ایستادند و امروز نیز کشور در دست مردم است.
وی با اشاره به طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در اجرای این طرح سالانه 500 هزار دیدار با خانواده ایثارگران و شهدا انجام می شود.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم افزود: جان فشانی خانواده شهدا قابل جبران نیست لذا باید برای حفظ خون شهدا و آرمان های آنان بکوشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه های استکبار گفت: دشمن برای از بین بردن اسلام، طالبان و داعش را بوجود آورد تا بگویید اسلام این وحشیگری ها را دارد لذا امروز وظیفه ما از دوران جنگ برای مقابله با دشمن بیشتر شده است.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز وظیفه داریم از دولت حمایت کنیم و گوش به فرمان رهبر باشیم اظهار کرد: تاکنون هزینه های زیادی برای انقلاب اسلامی صرف و عزیزان و بزرگانی زیادی را تقدیم کرده ایم.
حجت الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه امروز خانواده هایی در کشور داریم که چند شهید تقدیم انقلاب کرده اند افزود: 146 خانواده هر یک پنج شهید، 181 خانواده هر یک چهار شهید، 639 خانواده هر یک سه شهید و هفت هزار و 781 خانواده هر یک دو شهید تقدیم انقلاب کرده اند لذا باید برای حفظ و دفاع از انقلاب بکوشیم.
وی تعداد جانبازان نخاعی را دو هزار 122 جانباز ذکر کرد و گفت: این انقلاب دارای 230 هزار شهید ، 505 هزار جانباز و 342 هزار آزاده است که باید ایثارگری و خون این عزیزان حفظ شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: فاز نخست مجتمع فرهنگی، ورزشی، توانبخشی ایثار استان در مهر ماه 93 با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افتتاح شد.
حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه مجتمع ایثار استان با اعتبار 14 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی ساخته شده گفت: چهار میلیارد تومان برای تجهیزات این مجتمع پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: این مجتمع در زمینی به مساحت شش هزار و 110 مترمربع و زیربنای 12 هزار و 650 مترمربع در پنج طبقه و دو سوله احداث شده و دارای سه بخش اورژانس و کلینیک درمانی، بخش فرهنگی و ورزشی است.
وی افزود: بخش اورژانس و کلینیک درمان این مجتمع از قسمت های مختلفی شامل پیشگیری درمان و توانبخشی جسمی و حرکتی از قبیل هیدروتراپی، برق درمانی، دندانپزشکی، حرکت درمانی و توانبخشی، بخش مشاوره، بینایی و شنوایی سنجی، تزریقات، کلینیک تخصصی فوریت های اورژانسی برخوردار است.
وی گفت: سالن همایش و آمفی تئاتر مجتمع با ظرفیت 350 نفر با امکان ضبط مستقیم مراسم، دارابودن سیستم تهویه هوا، گرمایش و سرمایشی، پروژکتور پخش فیلم، اتاق فرمان صوت و نمازخانه از اجزای بخش فرهنگی این مجتمع می باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، سالن ورزشی چندمنظوره سرپوشیده با ظرفیت 150 صندلی و امکانات گرمایشی و سرمایشی، زمین والیبال، بسکتبال و فوتسال، رختکن و اتاق استراحت مربیان و داوران را از دیگر بخش های ورزشی مجتمع ایثار استان ذکر کرد.ک2
6054/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
30 الی 70 هزار نفر در فرانسه مسلمان شده اند