سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حزب «مصر قوی»: پارلمان جدید مصر مُرده به دنیا آمد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، «محمود ابوالنصر» طی اظهاراتی در برنامه ای که از شبکه ماهواره ای فرانس 24 پخش شد، گفت که پارلمان 30 جولای مُرده متولد شد و دلیل آن راه ندادن جوانان و عاملان انقلاب 25 ژانویه در این انتخابات، وجود پول های سیاسی و رشوه در انتخابات است که باعث شد نمایندگانی به پارلمان راه یابند که در واقع نماینده مردم نیستند.

وی در خصوص مشارکت ضعیف مردم در انتخابات پارلمان مصر نیز اظهار داشت که دعوت حزب آنها برای تحریم انتخابات علت اصلی میزان مشارکت پایین مردمی نبوده است زیرا حزب آنها یک حزب کوچک است و تاثیر چندانی برای تحریک مردم به تحریم انتخابات ندارد.

این عضو دفتر سیاسی حزب مصر قوی در ادامه دولت را به آغاز گفت وگوی سیاسی حقیقی و فراهم کردن زمینه ای برای بیان دیدگاه های مختلف به نفع کشور فراخواند.

در مرحله اول انتخابات مصر که حدود یکماه پیش برگزار شد، 273 نماینده به پارلمان راه یافتند که 213 تن از آنها بر اساس قانون فردی و 60 نفر نیز بر اساس فهرستهای انتخاباتی انتخاب شدند که همه این 60 نفر عضو ائتلاف "فی حب مصر"، (در عشق مصر) از حامیان عبدالفتاح السیسی بودند.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر نیز هفته گذشته برگزار شد که میزان مشارکت بسیار ضعیف گزارش شد به طوری که در برخی از کشورها اصلا هیچ رأیی به صندوق انداخته نشد.

این انتخابات نخستین انتخابات از زمان منحل شدن مجلس در سال 2012 میلادی است که بدون شرکت مخالفان دولت از جمله اخوان المسلمین برگزار شده است.

پیش بینی می‌شود پارلمان آینده قدرت عبدالفتاح السیسی را که تمام صداهای مخالف را خفه کرده است، تقویت کند‬.

«ایمن عباس» رئیس کمیته انتخابات مصر نیز روز پنج شنبه گذشته اعلام کرد که میزان مشارکت ثبت شده در مرحله دوم 29.83 درصد است و این در حالی است که میزان مشارکت در مرحله اول 26.5 درصد بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصر ثبت رمضان-استاد محمد مهدى شرف الدین -تلویزیون مصر