فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آخرین پنجره‌های ضریح حضرت عباس(ع) نصب شد+عکس


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تعدادی از این پنجره‌ها در جهت قبله و مخالف قبله پیش از این نصب شده بود و نصب پنجره‌های باقیمانده به منظور فراهم نمودن امکان تردد به داخل ضریح جهت نصب قطعات سقف به تعویق افتاده بود.

تعداد کلی این پنجره‌ها 14 عدد بوده و در ساخت هر پنجره از 238 عدد گوی، 36 عدد نیم گوی و 501 عدد دستگیره استفاده شده است. ارتفاع هر پنجره به اندازه 23 ردیف و عرض آن 12 ردیف از این گوی و دستگیره‌ها بوده و ضخامت هر یکی از این گوی‌ها 3 میلی متر است. ضخامت دستگیره‌ها که تعداد کلی آنها در این ضریح 6500 عدد است، 6 میلی متر بوده و همگی از جنس نقره با عیار 999 با 2% طلا ساخته شده‌اند.

دربالای هر پنجره دو طرح مثلثی شکل به ابعاد 52*77 و به ضخامت 1 میلی متر که ازجنس طلای 22 عیار ساخته شده‌اند، خودنمائی می‌کند.

تصاویر زیر را ببینید:


ویدیو مرتبط :
فیلم کمیاب نصب ضریح حرم حضرت عباس ع در سال ١٩۶۴