ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری: به اندازه توان ورزشکاران رکورد ورودی مشخص کردم


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، پس از اعلام لیست نهایی رکوردهای ورودی ملی‌پوشان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان، موجی از نظرات و عقاید مختلف در داخل کشور و بعضا بین خود وزنه‌برداران ملی‌پوش ایجاد شد که چرا سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری برای برخی وزنه‌برداران ملی‌پوش که می‌توانستند در گروه (الف) اوزان خود وزنه بزنند طوری رکورد ورودی تعیین کرده است که ملی‌پوشان کشورمان در سه وزن (62، 69 و 105+ کیلوگرم) درگروه (ب) جای گرفته‌اند؟

حسین توکلی، سرمربی تیم ملی درباره دلایل فنی این موضوع می‌گوید: وزنه‌برداران باید مثل یک سرباز درخدمت تیم ملی باشند و بدانند که جایگاه آنها جایگاه یک ورزشکار است.

وی در خصوص اینکه چرا رکوردهای ورودی سه ملی‌پوش را طوری انتخاب کرده که آنها به ناچار در گروه (ب) اوزان خود قرار گرفتند می‌گوید: اولا بد نیست که دوستان ورزشکارم بدانند جایگاه آنها، جایگاه یک ورزشکار است بنابراین اینکه آنها بخواهند به هر دلیل خود را وارد حاشیه کرده و از برنامه‌ای که کادرفنی برایشان ترسیم کرده چیزی فراتر بروند به هیچ وجه سودی برای خود آنها بدنبال نخواهد داشت. ورزشکار سرباز است و باید هرطورکه کادرفنی و فدراسیون برایش برنامه‌ریزی می‌کند حرکت کرده و تابع تفکرات سرمربی تیم ملی باشد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: همه دوستان و عزیزانی که امروز به عناوین مختلف مشغول کارشناسی و تجزیه و تحلیل این موضوع یعنی قرار گرفتن برخی از ملی‌پوشان در گروه (ب) هستند حتما خوب می‌دانند که قرار گرفتن وزنه‌بردار در گروه‌های مختلف به هیچ وجه دست مربی نیست. بلکه این خود وزنه بردار است که تمریناتش نشان می‌دهد که توان رکوردی‌اش چقدر است. مربی تنها کاری که می‌کند این است که ببیند ورزشکارش با چه رکوردهای ورودی می‌تواند در جدول بماند و برای کسب موفقیت با رقبا رقابت کند. بنابراین کارایی و توان خود شخص است که اندازه رکوردهای او در جدول را مشخص می‌کند.

وی افزود: مربی تنها نقش ثبت کننده این رکوردها در جداول را دارد تا ورزشکارش با توان واقعی که دارد به مصاف رقبا برود. کادرفنی هیچ دخل و تصرفی در قرار دادن وزنه‌بردار در گروه (آ) یا گروه (ب) ندارد. این را بد نیست دوستانی که بیرون از گود نشسته‌اند و بدون اینکه اطلاعات فنی دقیقی از شرایط وزنه‌بردار داشته باشند برای خودشان کارشناسی می‌کنند و چپ و راست به ریز و درشت تیم گیر می‌دهند بدانند. ورزشکار بی چون و چرا به عنوان یک سرباز باید در خدمت تیم و کادرفنی باشد. اینکه چه ورزشکاری کجا قرار می‌گیرد و دیگری کجا، وظیفه کادرفنی است که شب و روزشان را با شاگرد خود گذراندند نه دوستانی که بیرون هستند و بدون دانستن حقایق و توان واقعی وزنه‌برداران کادرفنی را نقد می‌کنند.

حسین توکلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه فدراسیون جهانی سهراب مرادی را به اجبار از ما گرفت و ما نمی‌توانیم در نبود بهداد و سعید محمدپور او را هم در مسابقات جهانی داشته باشیم. ضمن اینکه شرایط مجید عسگری هم خیلی شرایط ایده آلی نیست و سفر طولانی این وزنه‌بردار برای رسیدن به آمریکا باعث شد او هم با یک هفته بی تمرینی به ما بپیوندد؛ دست به دست هم داده تا خیلی وضعیت تیم ملی وضعیت ایده آل نباشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: توقع من بعنوان سرمربی تیم ملی از وزنه‌بردارانم این است که این شرایط را به درستی درک کرده و بدانند که باید از تمام توان و جان خود برای موفقیت تیم مایه بگذارند. ما حقیقتا با این شش، هفت نفری که در اختیار داریم باید هرطور شده با استفاده از نقاط ضعف رقبا و فضاهایی که برای موفقیت ممکن است در لحظه به ما تعلق پیدا کند نهایت استفاده لازم را برده و بدون هیچ نظر و عقیده شخصی در خدمت تیم ملی باشیم.

توکلی بابیان این مطلب که اگر وزنه‌بردار انگیزه و توانش را داشته باشد حتی از گروه (ب) هم می‌تواند بالاتر از وزنه‌برداران گروه (آ) قرار گرفته و نتایجی باورنکردنی را برای خود و تیمش رقم بزند، گفت: سال 2001 و در رقابت‌های جهانی آنتالیا وزن‌ بردار روس ها در وزنی که خودم در آن وزنه می‌زدم طوری وزنه زد که همه مدعیان گروه (آ) را کنار گذاشت و آنجا قهرمان شد. یا در تیم نوجوانان که بازهم من توفیق سرمربیگری‌اش در سال 2014 را داشتم، کیانوش باقری که شاگردم بود ازگروه (ب) همه وزنه‌برداران گروه (آ) را پشت سر گذاشت و قهرمان آسیا شد.

وی ادامه داد: بهادر مولایی و بقیه بچه‌ها خودشان هم خوب می‌دانند که من به جز واقعیت رکوردی‌شان چیزی را به هیات برگزاری انتقال ندادم. فکر می‌کنم اینها بهانه‌گیری‌های بی موردی است که بیشتر ذهن ورزشکار را درگیر خود کرده و توانش را بی خود و بی‌جهت تحلیل می‌برد. بهادر حتما می‌تواند با تمرکز بیشتر در گروه (ب) که مطمئنا آنجا هم کار راحتی را با رقبایش نخواهد داشت بیاید و کارش را با کمترین استرس مسابقه‌ای ممکن به اتمام برساند.

توکلی تصریح کرد: من می‌دانم که بهادر مولایی و یا بقیه بچه‌ها با چه شرایط بدنی و رکوردی در این رویداد حاضر شدند نه آن دوستانی که ندانسته و تنها با مقایسه بهادر سال 2013 که نایب قهرمان جهان شد شرایط موجود را می‌سنجند. این تفکر یک تفکر فوق‌العاده اشتباه است. این بهادر با آن بهادر مولایی خیلی فاصله دارد. من حتی همین رکوردهایی را هم که برایش گرفتم به نوعی ریسک کردم، چون می‌دانم که او با شرایط آرمانی گذشته‌اش فاصله دارد.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اعتماد به نفس می گوید که شاگردانش برای رقابت آماده اند