سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید ثروت مبتنی بر درآمدهای نفتی دیگر پاسخگوی نیاز دولت ها نیست


یدالله صادقی روز یکشنبه در نشست مشترک روسای اتاق اصناف و ادارات صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ساوه افزود: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و رکود اقتصادی حاکم بر بسیاری از کشورهای مختلف دنیا، تئوری درآمدهای پایدار اقتصادی مبتنی بر فروش نفت تا حدودی از دستور کار دولت ها خارج شده است.
وی ادامه داد: در صورت اتکاء محض بر درآمدهای نفتی، از قطار توسعه عقب خواهیم ماند و راهکار ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، بسیج همه ظرفیت ها و امکانات کشور به ویژه اشتغال آفرینی توسط واحدهای صنفی است.
صادقی تصریح کرد: امروز کشورمان به مدد برخورداری از واحدهای صنفی و تولیدی کوچک و زود بازده در میدان اقتصادی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و باید با عزمی ملی و حرکتی جهادی ضمن ساماندهی استراتژی های تولید در راستای بارور کردن واحدهای صنفی اقدام کرد.
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران افزود: ابلاغ سیاست های اصل اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به عنوان نسخه ای شفا بخش نه تنها در بخش تولید و اقتصاد بلکه در تثبیت استقلال و خودکفایی همه جانبه کشور کارساز است.
صادقی اضافه کرد: دولت با توجه به بسته سیاست های اقتصادی با هدف خروج از رکود و شکوفایی اقتصادی کشور ضمن حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف، سعی در کنترل تورم و مهار رکود دارد.
دبیر هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: ساختار نظام صنفی کشور با سامان دهی و تمرکز بر ارزش آفرینی اقتصادی باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و مولد باشد.
وی ادامه داد: بازنگری در قوانین و مقررات مالیاتی یکی از مطالبات به حق اصناف کشور است که توجه مجموعه دولت به این مهم می تواند در رشد کیفی شاخص های اقتصاد و اشتغال موثر باشد.

*** قاچاق کالا روزنه نفوذ دشمن به کشور است
امام جمعه ساوه نیز گفت: قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از روزنه های نفوذ دشمن به کشور محسوب می شود که ضربه به تولید داخل به عنوان یکی از تبعات جبران ناپذیر این امر است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی بیان کرد: ورود کالاهای خارجی به کشور منجر به تغییر سبک زندگی مردم و رکود اقتصادی است که مقابله با این پدیده به طور قطع به استقلال و خود کفایی ملی می انجامد.
وی اضافه کرد: هر ملتی که نتواند استقلال و خود کفایی خود را حفظ کند، دچار انحطاط می شود.
وی ادامه داد: اسلام در حالی که واقع گراست، آرمان گرا هم هست و این بدان معناست اگر کار و تکاپوی اقتصادی کشور تعطیل شود پایه ها و بنیان نظام با سستی مواجه می شود و این هنر اصناف و کسبه است که چرخ اقتصادی کشور را همچون گذشته به حرکت درآورند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اصناف و بازاریان از دیرباز در خدمت ترویج فرهنگ اسلامی بوده اند و در واقع باید این گروه از فعالان اقتصادی کشور را بازوی نظام و انقلاب اسلامی دانست.
خطیب جمعه ساوه بیان کرد: تریبون مقدس نماز جمعه و بیان شیوای مبلغان دینی باید در خدمت توسعه همه جانبه کشور به ویژه حوزه اقتصاد و معیشت عمومی جامعه باشد و ملت بزرگوار ایران و مسئولان خدوم کشور نیز با تعامل و مشارکت فراگیر دولت را در تحقق اهداف مقدس خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری دهند.

*** بازار و مسجد از گذشته حلقه اتصال مردم با نظام و انقلاب است
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت:بازاریان، نمازگزاران و اهالی مسجد در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشی به سزا داشته اند.
محمد بهاروند بیان کرد: بازاریان و کسبه با خدمت در سنگر مقدس بازار همواره پشتیبان کشور در مواقع مختلف بوده اند و به یاد داریم که در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی چه خدمت هایی به این نظام و کشور داشته اند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی که رهنمود ارزشمند رهبری معظم انقلاب اسلامی است، الگویی موفق برای دست یابی به توسعه پایدار وخود کفایی ملی است و در این راه اصناف و کسبه با تلاش و فعالیت خود در واقع در صف مقدم این جبهه اقتصادی فعالیت دارند.
بهاروند تصریح کرد: شهرستان ساوه ظرفیت های بالقوه ای برای توسعه اقتصادی کشور و استان مرکزی دارد که تولید 70 نوع محصول باغی و زراعی از آن جمله است.
وی بیان کرد: شهر صنعتی کاوه به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان مرکزی و کشور سهم به سزایی در تثبیت اشتغال و ارزش آفرینی اقتصادی دارد.
بهاروند تاکید کرد: دولت با بسته های سیاستی نوین اقتصادی به دنبال کاهش تورم و افزایش نرخ اشتغال پایدار است که اصناف و صنایع تولیدی کوچک به عنوان یکی از اهرم های قابل اتکاء دولت محسوب می شوند.
در این نشست روسای اتاق های اصناف و مسوولان ادارات صنعت معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص راهکارهای توسعه اصناف و چالش های پیش رو به بحث و تبادل و نظر پرداختند.ک/2
3075/6012/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
با حذف درآمدهای نفتی هم می شود کشور را اداره کرد