سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکایی‌ها می‌خواهند با بهانه اقتصاد به کشور نفوذ کنند/ جزایر سه‌گانه ایرانی، جزایر صلح و برادری است/ مرز هیچ کشوری نباید تغییر کند


به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و باز پس گرفتن جزایر سه‌گانه ایرانی از انگلیسی‌ها در خلیج‌فارس سفرکرده بود در جمع رزمندگان و بسیجیان جزیره تنب بزرگ، گفت: رهبری عالمانه و فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری یکی از عوامل اصلی تغییر و ارتقاء جایگاه ملت ایران است. اگر ولایت نبود، انقلاب ما یا شکست می‌خورد و یا دچار انحراف می‌شد.

 وی که در جمع رزمندگان قرارگاه انصارالحجه (عج) در مسجد جزیره تنب بزرگ سخن می‌گفت، افزود: ملت ایران پس از 200 سال از حاشیه روابط بین‌الملل به متن آمده است.
رضایی با اشاره به‌ضرورت حفظ ارزش‌های انقلاب درزمینهٔ های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که ملت ایران را از حاشیه به متن آورد و به‌عنوان یک ملت بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان معرفی کرد.

وی گفت: امروز خودمان تصمیم می‌گیریم و سرفرازانه در تعاملات جهانی مشارکت داریم. این‌که دوازده سال قدرت‌های جهان با ما سر یک میز بنشینند، بسیار مهم است و برای مردم و جوانانمان یک ارزش است که با پشتوانه مقاومت به‌دست‌آمده است. این‌که بر سرنوشت خودمان مسلط شده‌ایم، یک ارزش است.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت موضوع جزایر سه‌گانه افزود: این جزایر برای همیشه ایرانی باقی می‌ماند و ازنظر تاریخی و دفاعی این موضوع برای ما بسیار مهم است.
رضایی جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را، جزایر صلح و برادری نامید و گفت: دشمنان بدانند هر کس به کیان این ملت چشم طمع بدوزد، چشمش را کور خواهیم کرد.
رضایی خطاب به رزمندگان مستقر در جزیره، آبادانی جزایر ایرانی را ناامیدکننده دشمنان دانست و گفت: اینجا را با حضور وزندگی مردم و سازندگی، آباد کنید تا دشمنان انقلاب را ناامید کنید. با آمادگی بالای ملت ایران و نیروهای مسلح هرگز کسی جرئت نخواهد کرد که به جزایر سه‌گانه تعرض کند.
 وی با ذکر خاطره‌ای از دفاع مقدس افزود: من اواسط جنگ یک‌بار با برادرمان صیاد شیرازی برای بررسی وضعیت منطقه به این جزایر آمدیم، آن زمان بسیار محروم بود اما امروز که اینجا آمدیم، آبادی این جزیره خوشحالم کرد. شما در جای بسیار کلیدی و استراتژیکی خدمت می‌کنید و من از طرف مقام معظم رهبری و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس به تک‌تک شما خسته نباشید می‌گویم.
* رابطه  با آمریکا هیج سودی برای جهان اسلام ندارد
همچنین در ادامه این سفر سردار سرلشکر رضایی در جمع مردم و بسیجیان ابوموسی به ایراد سخن پرداخت و گفت: رابطه با آمریکا هیچ سودی برای جهان اسلام ندارد.
رضایی با اشاره به تاریخ مبارزات مردم ایران در برابر بیگانگان و نیز ایفای نقش در عرصه‌های جهانی گفت: این روزها کارشناسان روابط بین‌الملل و صاحب‌نظران آمریکایی، به نقش‌آفرینی ایران در معادلات منطقه‌ای معترف هستند و اذعان دارند که آمریکا هیچ راهی ندارد مگر اینکه با ایران در منطقه تعامل کند.
وی ایثار و فداکاری بسیجیان و سربازان و جوانان غیرتمند ایران اسلامی را یکی دیگر از عوامل پررنگ شدن نقش ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و بر هوشیاری ملت در برابر توطئه‌ها تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، وی با برشمردن جنایات آمریکا در منطقه افزود: رابطه با آمریکایی‌ها برای مسلمانان چه منافعی داشته است؟ آن‌ها به نام گروه‌های تکفیری، سوریه و عراق را ناامن کرده‌اند. پانزده میلیون مسلمان را آواره کرده‌اند. این رفتار که تکفیری‌ها انجام می‌دهند، مشابه رفتار صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی است. ما از روی جاپاها و نشانه‌ها به طرح توطئه برای عقب نگه‌داشتن مسلمانان پی می‌بریم.
رضایی در اجتماع مردم ابوموسی در مسجد این جزیره، با اشاره به سالروز فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین افزود: قدرت‌های غربی با ایجاد جنگ تحمیلی، امیدوار بودند که قیام ما را بنشانند که امیدشان به یاس تبدیل شد. اگر در جنگ بخشی از خاک ایران جدا می‌شد، ما دوباره به حاشیه می‌رفتیم. وی گفت: به لطف خدا و فرمان امام برای تشکیل ارتش بیست‌میلیونی، یک تحول بزرگ در کشور به وجود آمد. ثابت کردیم که ما ایستاده‌ایم و ایران دهه‌های قبل نیستیم. در انقلاب اسلامی، شاه را ساقط کردیم و در جنگ منافع استکبار را در منطقه به خطر انداختیم و انقلاب را تثبیت کردیم .

* مرز هیچ کشوری نباید تغییر کند

دکتر رضایی با اشاره به دسیسه‌های غرب برای عقب نگه‌داشتن مسلمانان منطقه گفت: رژیم جعلی اسرائیل با حمایت آشکار غرب تشکیل شد تا منطقه را ناامن نگه دارد تا غرب منابع منطقه و مسلمانان را به تاراج ببرد. تا از کشورهای اسلامی علیه کشورهای اسلامی بهره بگیرند. آن‌ها هفتادسال است که این توطئه را پیش‌گرفته‌اند.
رضایی افزود: همین جزایر که ندای وحدت و صلح و برادری می‌دهند را برخی کشورها به‌عنوان نقطه تنش پیگیری می‌کنند؛ اما آن‌ها بدانند سود ناامن سازی منطقه، به نفع اسرائیل است و در صورت ناامن شدن، ثروت مسلمانان برای خرید سلاح صرف می‌شود. به هم زدن اتحاد مسلمین هدف دیگری است که غرب از ایجاد ناامنی در منطقه پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که می‌خواهند مرزهای کشورهای منطقه را به هم بریزند، آیا نمی‌دانند که این سیاست‌ها به ضرر مسلمانان است؟ ما به‌صراحت اعلام می‌کنیم. مرز هیچ کشوری نباید دچار تحول بشود. هیچ کشوری در منطقه نباید تجزیه شود. ملت ما از این ترقه‌بازی‌ها و هواپیماها نمی‌ترسد و ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم از خودمان و ثبات کشورمان دفاع کنیم.
* ایران لنگرگاه امنیت منطقه است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران لنگرگاه امنیت منطقه است و برای امنیت منطقه تلاش می‌کند. ما می‌توانیم با کشورهای همسایه و مسلمان، یک همکاری امنیتی دست جمعی پدید بیاوریم تا بیگانگان به بهانه ایجاد امنیت، به کشورهای اسلامی وارد نشوند و سو استفاده نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله هواپیماهای ترکیه به جنگنده روسی گفت: هر دو کشور باید خویشتن‌داری کنند تا از جنگ گسترده در منطقه اجتناب شد. چراکه سود آن به نفع صهیونیسم و تروریسم است.

* آمریکایی‌ها می‌خواهند به بهانه اقتصاد به کشور نفوذ کنند
رضایی  همچنین گفت: در ایران اسلامی مردم ما بیدار و فهیم هستند و رهبری حکیم و فرزانه داریم. بیداری ملت از تقابل‌های بی‌مورد در درون کشور جلوگیری می‌کند. در زمان حمله صدام به کویت و لشکرکشی آمریکا، عده‌ای به دنبال این بودند که ما با آمریکا مستقیماً وارد جنگ شویم؛ اما رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای، ما را از این ورطه نجات داد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند از دری که زمانی خارج شدند حالا به بهانه اقتصاد از پنجره‌اش به داخل کشور نفوذ کنند. ما در داخل و بیرون مرزها، به‌ویژه جزایر سه‌گانه باید هوشیار باشیم و این خیال خام را با شکست مواجه سازیم.
پیش از سخنان رضایی، ناو سالار پاسدار دستان، با ارائه گزارش کوتاه، مقدم رضایی را به جزایر تنب بزرگ و کوچک گرامی داشت، همچنین سرهنگ صادقی از قرارگاه امام سجاد (ع) حضور سرلشکر رضایی را در جزیره ابوموسی خوش‌آمد گفت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EMLKFA


ویدیو مرتبط :
جزایر سه گانه ادعادی کشوری چهل ساله