فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فروزش: ساخت «زیر نور شمع» منوط به حل مشکلات بودجه صداوسیما است/ ۲ گروه نویسنده برای تولید سریال


ابراهیم فروزش کارگردان سریال «زیر نور شمع» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره ساخت این اثر گفت: خبر جدیدی ندارم آنهم به این دلیل که تائید نهایی و ساخته شدن این سریال برمی‌گردد به مشکلات سازمان صدا و سیما و اینکه آیا تهیه کننده این موضوع را اعلام کند،اما در هر حال وقتی زمان زیادی می‌گذرد قطعا سازندگان دلسرد می‌شوند.

وی در ادامه گفت:تقریبا همه قسمت‌های این سریال نوشته شده بود، اما با رفتن آقای ضرغامی و به این دلیل که حمایت بخش خصوصی را می‌خواستیم با تغییر ایشان نه تنها سریال ما بلکه برخی از برنامه‌های تلویزیون که در حال ساخت بود متوقف شد. الان نیز طبیعی است برنامه‌هایی که اولویت ساخت داشتند دوباره ساخت خود را آغاز کنند.

فروزش با اشاره به بخش نویسندگی سریال «زیر نور شمع» ادامه داد:برای این سریال دو گروه نویسندگی داشتیم،یک گروه چند نفری زیر نظر یک نویسنده کار می‌کردند و در نوبت دوم که قرار شد اسپانسر بیرونی داشته باشیم آن گروه تغییر کرد و به یک نفر سپرده شود و نکته هایی مطرح شد که اسپانسر خواسته‌های خود را مطرح می‌کرد. طبیعی است زمانیکه اسپانسر پروژه‌ای را حمایت مالی می‌کند،توقع دارد که خود نیز مطرح شود و بر همین اساس به یکباره باید تمام فیلم‌نامه تبدیل به چیزی دیگر شود.بعد از طی تمامی این مراحل شاهد تغییر مدیریت شبکه شدیم و همینطور ادامه کار به تعویق افتاد.

کارگردان فیلم «زمانی برای دوست داشتن»‌ افزود:با تغییر مدیریت بی‌پولی هم در سازمان رواج گرفت.ما آدم‌های حاضر به یراق و قدیمی هستیم که خیلی از تهیه کننده‌ها و کارگردان‌های جوان و جدید نیز به ما اضافه شدند و همه ما احتیاج به سرمایه مالی داریم که با این شرایط بتوانیم کارهای با کیفیت بالا بسازیم.

وی ادامه داد:‌همانطور که مطلع هستید در سال 93 و 94 بی‌پولی در سازمان صدا و سیما حرف اول را می‌زد و مسئولان برای ساختن اغلب برنامه‌هایشان دچار مشکل شده بودند و در این مدت به سمت ساخت فیلم‌های نود دقیقه‌ای رفته بودند.این نیز طبیعی است که تلویزیون خوراک روزانه مردم را تامین می‌کند و می‌بایست آنتن خود را پر کند،اما این اواخر نیز شاهد باز پخش برنامه‌های سال‌های گذشته بودیم و آنطور که شنیدیم مهمترین دلیل این موضوع همان بی‌پولی تلویزیون و عدم بودجه کافی برای ساخت و پرداخت این برنامه‌ها بود.

این کارگردان همچنین با اشاره به وضعیت فیلم‌های سینمایی افزود:بیشتر فیلم‌های جشنواره امسال متعلق به کارگردان‌های کار اولی بود که بعضی از نظر کیفیت بسیار خوب بود. در سینما نیز هم سعی می‌کنند تا هزینه کمی در اختیار تهیه کننده قرار دهند که این هم به اعتباری خوب است و اگر در ادامه فیلم‌های خوبی تولید شود،می‌توان به وضعیت سینما امیدوار بود.

فروزش بیان داشت:قرار بود به غیر از سریال «زیر نور شمع» فیلم نود دقیقه‌ای برای شبکه دو بسازم که به سال جدید موکول شد.

برای این سریال دو گروه نویسندگی داشتیم،یک گروه چند نفری زیر نظر یک نویسنده کار می‌کردند و در نوبت دوم که قرار شد اسپانسر بیرونی داشته باشیم آن گروه تغییر کرد و به یک نفر سپرده شود و نکته هایی مطرح شد که اسپانسر خواسته‌های خود را مطرح می‌کرد. طبیعی است زمانیکه اسپانسر پروژه‌ای را حمایت مالی می‌کند،توقع دارد که خود نیز مطرح شود و بر همین اساس به یکباره باید تمام فیلم‌نامه تبدیل به چیزی دیگر شود.بعد از طی تمامی این مراحل شاهد تغییر مدیریت شبکه شدیم.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
تولید کتاب: موانع، مشکلات و راه حل ها