ثبت‌نام 6.5 میلیون نفر در سامانه کارت‌ الکترونیک مرزنشینی


مدیرگروه برنامه ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امسال شش میلیون و 500 هزار نفر در سامانه دریافت کارت الکترونیک مرزنشینی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، مهناز زین العابدین امروز (21 در ماه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرزنشینان با اشاره به اینکه جمعیت مرزنشین پیش‌بینی شده در سال 1391 بعد از آغاز سامانه ثبت نام کارت‌های مرز نشینی هشت میلیون و 600 هزار نفر در کشور بوده است، اظهارکرد: در سال جاری شش میلیون و 500 هزار نفر در سامانه برای دریافت کارت الکترونیک مرزنشینی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: هدف از سامانه کارت‌های الکترونیک، شناسایی مرزنشین واقعی برای استفاده از خدمات است.

مدیرگروه برنامه‌ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران، ادامه داد: این خدمات شامل سهمیه معافیت گمرکی، 100 درصد کالای خوراکی و 50 درصدی غیرخوراکی است.

زین‌العابدین تاکید کرد: هرچه تعداد مرزنشین واقعی بهتر شناسایی شود می‌توان سهمیه بیشتری برای آنها تعیین کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این کشور توسعه یافته‌ای نیستیم و زیرساخت‌ها نیز فراهم نبوده کاستی‌هایی در اجرای این امر وجود داشته که برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری همه هستیم.

مدیرگروه برنامه ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: با توجه به درخواست برخی از سازمان‌های صنعت معدن و تجارت برخی استان‌ها بخصوص خراسان جنوبی، مهلت ثبت نام کارت‌های مرزنشینی تا پایان بهمن ماه تمدید شده که قابلیت دوباره تجدید نظر را ندارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ثبت شرکت - ثبت علامت تجاری - کارت بازرگانی - سامان ثبت