سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعزام به عتبات تنها از طریق سازمان حج و زیارت ممکن است/ هزینه اعزام به عتبات از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان


محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد فعالیت آژانس‌های مسافرتی  و اعزام‌های آزاد به عتبات عالیات، هزینه‌های اعزام قانونی و میزان بیمه زائران توضیحاتی داد.

وی با اشاره به اعزام‌های غیرقانونی عتبات عالیات گفت: کاروان‌هایی که مجوز سازمان حج و زیارت را ندارند، غیرقانونی هستند و از طریق مرز زمینی جلوی خروجشان گرفته می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: بیشتر اعزام‌های بدون مجوز بصورت هوایی انجام می‌شود و امیدواریم که بتوانیم بزودی جلوی این اعزام‌ها را هم بگیریم.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در حال برخورد با کسانی است که بصورت غیرقانونی کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌کنند گفت: برای رسیدگی سریع به پرونده متخلفان حتی شعبه مخصوصی تعیین شده است و با تعداد زیادی از آنها نیز برخورد شده است.

نظافتی افزود: تعدادی از این اعزام‌ها از طریق آژانس‌های مسافرتی بند الف و ب صورت گرفته اما بیشتر اعزام‌های غیرقانونی از طریق افرادی انجام می‌شود که هیچگونه مجوزی ندارند و بعضا دفاتر شخصی برای خود دایر کرده‌اند.

وی تفاوت اعزام‌های مجوز دار و بی مجوز را نداشتن قرارداد‌های امنیتی در عراق و فقدان بیمه مسافرتی عنوان کرد و افزود: درست است که گاهی هزینه اعزام‌های غیرقانونی پایین تر از اعزام قانونی است اما، مردم توجه داشته باشند که این نوع اعزام‌ها بیمه مسافرتی ندارند در حالیکه ما سق 200 میلیون تومان بیمه را برای زائران در نظر گرفته‌ایم، ضمن اینکه آنها قرارداد امنیتی برای حفاظت از زائران با طرف‌ عراقی ندارند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به هزینه یک میلیون و 200 هزار تومانی اعزام هوایی بصورت غیر قانونی خاطرنشان کرد: در اینگونه اعزام‌ها قرارداد امنیتی وجود ندارد، بیمه‌ای برای زائران در کار نیست، نظارتی بر هتل و غذایی که در عراق سرو می‌شود نیست و در مجموع زائران نمی‌توانند به جایی شکایت کنند.

وی تأکید کرد: هزینه اعزام‌های قانونی بصورت زمینی از 600 هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان و اعزام‌های هوایی از یک میلیون و 100 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زیارت امام حسین ع _ سایت مرجع اعزام به عتبات