علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



صدای ترافیک عمر را کـوتـاه مـی‌کـنـد


صدای ترافیک عمر را کـوتـاه مـی‌کـنـدایمنا/ نتایج بزرگ‌ترین بررسی که تابه‌حال در انگلستان درباره تاثیرات ترافیک بر طول عمر انجام شده است،نشان داده است که بین مجاورت طولانی‌مدت با جاده‌های پرتردد و قرار گرفتن درمعرض سروصدای این جاده‌ها و مرگ ارتباطی مستقیم وجود دارد.

 نتایج این بررسی نشان می دهد که مرگ و میر بزرگسالان و سالمندان در مناطق کنار جاده‌های پرتردد که میزان صدا در آنها بیش از 60 دسی‌بل است، چهار درصد بیشتر از مناطقی است که میزان صدا در آنها 55 دسی‌بل است.
بیشتر این مرگ‌ها مربوط به نارسایی‌های قلبی-عروقی بوده‌اند که علت آن را می‌توان افزایش فشار خون، مشکلات خواب و اضطراب حاصل از سروصدای ترافیک دانست.
احتمال بستری‌شدن بزرگسالانی که درمعرض صداهای جاده‌های پرتردد در روز قرار دارند (صدای بیش از 60 دسی‌بل)، پنج درصد بیش از افرادی است که در مناطق ساکت‌تر زندگی می‌کنند (صدای کم‌تر از 55 دسی‌بل). این رقم برای سالمندان تا 9 درصد هم می‌رسد.
این بررسی نشان داده که سروصداهای شبانه جاده‌های پرتردد (بیش از 55-60 دسی‌بل)، باعث افزایش پنج درصدی سکته‌های قلبی در بین سالمندان شده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایمنا


ویدیو مرتبط :
بــوی کـلاغ هـــا ی شـــوم مـی آیــد یا صدای نبودنــت استـ