سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنامه ششم توسعه با رویکرد دفاعی و پدافند غیرعامل گردآوری شده است


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در همایش پدافند غیرعامل که صبح امروز(دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه اظهار داشت: برنامه ششم توسعه با اغنا به سیاست‌های کلی نظام در 24 بند و همچنین خود برنامه ششم توسعه در 80 بند با توجه به ابلاغیه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری به دولت شده بود در دولت تهیه و تنظیم شده که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: برنامه ششم باید دربردارنده اقداماتی باشد که با اجرای آن سیاست‌های نظام اجرا می‌شود به همین دلیل همراه این برنامه یک سند پیوست تنظیم شده است و با توجه به 80 بند سیاست کلی برنامه ششم توسعه پیوست دیگری که موجب هماهنگی‌های بیشتر شود تنظیم کرده‌ایم. 

وی در ادامه برنامه ششم توسعه را سومین برنامه در طول زمان جمهوری اسلامی دانست و گفت: برنامه ششم توسعه یازدهمین برنامه از سال 1328 تاکنون است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امسال با توجه به رفع تحریم‌ها در شرایط متفاوتی با سالهای گذشته هستیم به همین دلیل برنامه ششم توسعه در شرایط متلاطم از سالهای گذشته اجرایی می‌شود. 

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود توجه به تقویت بنیه نظام دفاعی را لازم دانست و گفت: این توجه کافی نیست بلکه باید فعالیت غیرنظامی نیز انجام شود تا به اهداف بازدارندگی برسیم. خوشبختانه پدافند غیرعامل در برنامه ششم توسعه از جایگاه خاصی برخوردار است و اگر تعمیق متناسبی از تهدیدات داشته باشیم کمک می‌کند تا در عرصه‌های مختلف به چه شکلی عمل کنیم.

وی افزود: علی‌رغم این دشمن با ترورها و ضربات گوناگونی همچون شهادت شهیدان رجایی، باهنر، مطهری، مفتح و یا به وجود آوردن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی انجام دادند اما بحمدلله در تمام عرصه‌ها موفق عمل کردیم و کار آنها ناتمام ماند. 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز دشمن برای از بین بردن نظریه دینی انقلاب رویکردها و روش‌های دیگری را همچون ایجاد تفکر جعلی داعش متولد کرده است.

نوبخت با بیان اینکه برنامه ششم توسعه را در حال اجرایی می‌کنیم که هنوز تفکر دشمنان نسبت به حد نظام جاری گفت: برای ما برای 27 موضوع فرابخشی و بخشی متمرکز هستیم که یکی از این بخش‌ها بنیه دفاعی به معنای نظامی و بخش دفاعی دیگر نیز پدافند غیرعامل است. 

وی افزود: فعالیت‌های غیرنظامی که بستر بازدارندگی را در بر می‌گیرند در حوزه پدافند هستند و دولت با باور اینکه در چه شرایطی برنامه‌ریزی می‌کند تمام لبخندهای طرف مقابل را با سیاست و دقت و با لبخند پاسخ می‌دهد. 

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: برای پدافند غیرعامل با اتکا به 17 بندی که برای آن در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده چشم‌اندازی را در سند تعریف کرده‌ایم. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پدافند غیرعامل | معضلات مبحث پدافند غیرعامل