سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین همایش ملی پزشک خانواده شهری در مازندران برگزار می شود


محسن اعرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان برگزاری این همایش را 27 آذر ماه جاری و مکان برگزاری آن را دانشکده پیامبر اعظم (ص) دانشگاه مازندران در ساری اعلام کرد .
وی گفت : با توجه به گذشت سه سال از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان های مازندران و فارس ، این همایش با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف این طرح و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد بهتر آن برگزار می شود .
اعرابی افزود : در این همایش دستاوردهای طرح پزشک خانواده شهری در استان های مازندران و فارس با حضور مسئولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های بیمه گر شامل بیمه سلامت و تامین اجتماعی بررسی می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزاری کارگاههای آموزشی برای تبیین برنامه های آینده پزشک خانواده شهری را از دیگر برنامه های این همایش ملی اعلام کرد.
اعرابی مهم ترین کارگاه آموزشی برای پزشکان خانواده شهری را کارگاه دیابت معرفی کرد .
به گفته وی با پایان همایش ملی پزشکان خانواده شهری در مازندران ، طرح پیشگیری ، آشنایی و آموزش بیماران دیابتی به صورت مداوم در مازندران پیگیری می شود.
طرح پزشک خانواده شهری از سال 91 به صورت پایلوت در استان های مازندران و فارس به اجرا گذاشته شد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون بیش از 95 درصد از جمعیت شهری مازندران زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند و خدمات سطح اول را توسط بیش از 600 پزشک دریافت می کنند.
ارائه خدمات سطح دو و سه شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی هم در استان مازندران به صورت غیراجباری از ابتدای امسال آغاز شده است.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون پنج بسته از 11 بسته سلامت در نظر گرفته شده در طرح پزشک خانواده شهری در مازندران به طور کامل اجرا شده و اجرای شش بسته باقی مانده هم در دستور کار قرار دارد.
6982/1654

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برنامه پزشک خانواده شهری قسمت اول