سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسئولان اگر وظیفه ندارند مردم را به بهشت ببرند مواظب باشند ایمان‌ها سر بریده نشود


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، این نمایشگاه عصر جمعه با حضور ابوالفضل فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، حمیدرضا مقدم‌فر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل استراتژیک، دکتر کدخدایی عضو سابق شورای نگهبان، امینی دبیر نمایشگاه و رییس سازمان فضای مجازی سراج در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد.

منصور امینی دبیر نمایشگاه و رئیس سازمان سراج با بیان اینکه مسئولان باید مراقب تهدیدات دشمنان باشند، گفت: مسئولان اجرایی در دوره پسابرجام  به‌جای ورود شرکتهای خارجی در حوزه it به جوانان مؤمن و انقلابی مستعد و نخبه در این عرصه اعتماد کنند.

وی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان  اینکه میزان فعالیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی درفضای مجازی در سخن نمی‌گنجد، گفت: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه با این که ما در کشورمان چیزی به‌نام شبکه ملی اطلاعات نداریم حتی در  این وضعیت اسفناک هم فضای مجازی نه یک فرصت  مطلق و نه یک تهدید مطلق است و این ما هستیم که با عملکردمان در این زمینه تعیین کننده خواهیم بود.

دبیر سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، اضافه کرد: منظورم از ما، فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی و دستگاه‌های اجرایی کشور است که در این عرصه بسیار اثرگذار هستند.

امینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت و تهدیدات فضای مجازی، اظهار کرد: جا دارد که مطلبی را از حضرت آقا عیناً خدمتتان قرائت کنم. ایشان در سال  84 فرمودند «امروز شما ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده، این طرف دنیا یک نفرجوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار و تصورات و تخیلات و پیشنهادات فکری و پیشهادات عملی را از سوی هر کسی بلکه هر ناکسی از آن طرف دنیا دریافت می‌کنند. امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی جمعی بسیار متنوع وجود دارد و حرف آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مومنین عرصه کارزار تفکرات گوناگون شده است و امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان ما نیست به‌سود ما است. اگر وارد میدان بشویم، آنچه را که نیاز ما است از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی  بیرون بکشیم و صرف کنیم قطعاً برد با ما است».

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبری راهگشا بوده و نقشه عملی را به ما نشان می‌دهد، اظهار کرد: عناوین تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی از فرمایشات رهبری که در ادوار مختلف داشته‌اند، کاملاً مشخص است. حضرت آقا معتقدند که حس کنجکاوی در مخاطبان جهانی انقلاب اسلامی را می‌توان از طریق فضای مجازی برانگیخت و ترویج معارف الهی را دنبال نمود. همچنین از ویژگی‌های فرامرزی بودن فضای مجازی می‌توان در جهت ترویج ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی بهره برد.

وی دستیابی به اطلاعات علمی را از دیگر فرصت‌های فضای مجازی دانست و گفت: تهدیدات در فضای مجازی هم کاملاً روشن است .کمرنگ کردن ارزش‌ها، گسترش شبهات فکری و تضعیف اعتقادات، دزدی و جاسوسی اطلاعات، خدمت به صهیونیسم و وارونه سازی حقایق، هدف‌گیری برای کودک و نوجوان، ایجاد حس یأس و تحقیر و همچنین تحمیل تفکر غلط غربی، از جمله تهدیدات فضای مجازی به شمار می‌رود.

به مطالبات رهبری در فضای مجازی در سال همدلی و همزبانی توجه شود

امینی افزود: در واپسین روزهای سال دولت و ملت همدلی و همزبانی مسئولین اجرایی با جناح فرهنگی مؤمن و انقلابی همدلی و همزبانی کنند و به مطالبات جبهه مردمی فضای مجازی که همان مطالبات ولی فقیه در این حوزه است جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان "در پایان سال دولت و ملت و همدلی و همزبانی قرار داریم و جبهه انقلاب در فضای مجازی با همه مشکلات پیش رو سعی نموده تا آنجایی که می‌تواند در مسیردرست فرهنگی گام بردارد" تصریح کرد: تصور می‌کنیم جبهه فرهنگی  انقلاب در این عرصه تا آنجایی که توانسته به رسالت خود پایبند بوده و در حوزه ایجاب و تولید محتوا و انتشار ، فعالیت ‌های گسترده‌ای را انجام داده است. نیروهای حزب‌اللهی از هر طریق ممکن که باید وظایفشان را انجام می‌دهند هرچند که با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج اضافه کرد: نیروهای حزب‌اللهی  با تحمل مشکلات عدیده‌ای در حال کار هستند که برخی از آنها واقعاً شنیدنی است و می‌توان برای این مجاهدات داستانهای مستندی نوشت. جبهه انقلاب کار خودش را انجام می‌دهد و درخواست  ما از دستگاه‌های اجرایی این است که تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد و امروز در جامعه عیان است را جدی بگیرد.

وی با ابراز "بحث امروز ما در فضای مجازی بحث سیاسی نبوده و مربوط به هجمه به  باورها و ایمان مردم است" تصریح کرد: مطالبه جبهه انقلاب این است که دستگاه‌های اجرایی قبل از اینکه دیر شود نگاه جدی به رفع این تهدیدات داشته باشند، هرچند که به‌نظر ما تا به حال هم خیلی دیر شده است.

در پساتحریم به‌جای ورود شرکت‌های خارجی به جوانان مؤمن و انقلابی اعتماد شود

رییس سازمان سراج در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت باید در دوران پسابرجام به ظرفیت‌های داخلی توجه نماید و به نیروهای جوان و مؤمن اعتماد کند، گفت: مسئولین اجرایی در دوره پسابرجام به‌جای ورود شرکتهای خارجی در حوزه it به جوانان مؤمن و انقلابی مستعد و نخبه در این عرصه اعتماد کنند.

امینی اعتماد و تکیه به نیروهای مؤمن انقلاب را یکی از راهکارهای مقابله با هجمه دشمنان دانست و گفت: رهبری در ابلاغ سیاست‌های برنامه‌های ششم توسعه توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارند و همچنین در 94.10.30 فرمودند که «نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی را متهم به تندروی نکنید. اینها همان کسانی هستند که با تمام وجود در میدان حاضرند. جوانان مؤمن و انقلابی خیلی از اوقات عقل و فهمشان از بزرگان خیلی بیشتر است و...». این فرمایشات رهبری باید نقشه راه دولت‌مردان باشد.

وی با بیان اینکه باید  به نیروهای مؤمن داخلی توجه ویژه شود، گفت: بسیاری از زیرساخت‌های کشور را همین جوانان مؤمن انقلابی عملیاتی کرده‌اند.

امینی اضافه کرد: نیروهای حزب‌اللهی فعال در فضای مجازی  آماده تعامل و همکاری با همه نهادهای ذی‌ربط هستند و به‌دنبال رفع دغدغه‌های ولی فقیه می‌باشند که اگر این دغدغه‌ها در ادوار مختلف عمل می‌شد تا به امروز بسیاری از مشکلات رفع شده بود.

بی‌توجهی به شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه

رییس سازمان سراج اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات، خدمات بومی و فناوری رقابتی و نیز حضور فعال در تعاملات بین المللی فضای مجازی باید از موارد مهم برنامه ریزی مسئولان ذی‌ربط باشد. سؤال ما اینجاست که چرا امروز دولت در برنامه ششم توسعه‌ای که به مجلس  شورای اسلامی ارائه کرده‌است هیچ اشاره‌ای به شبکه ملی اطلاعات  نشده در حالی که صراحتاً در ابلاغ رهبر انقلاب بر روی این مهم تاکید شده بود.

امینی با تأکید بر اینکه مشکلات با برگزاری همایش و جلسات به‌تنهایی حل نمی‌شود، گفت: در 2 تیرماه 94 حضرت آقا صحبتی در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمودند که نکته بسیار مهمی بود و من فکر می‌کنم که بزرگترین مشکل ما در کشور همین است، آقا فرمودند که «مباحث لفظی و محفلی و روشنفکری کار را پیش نمی‌برد. حرکت و اقدام لازم است، سهل انگاری در عمل چالش بزرگ ما است. گاهی نتیجه گیری‌ها و استنتاج‌ها کوتاه‌مدت نیست، طولانی است، این بعضی‌ها را سرخورده می‌کند. کارهای بزرگ ممکن است گاهی در طول یک نسل به دست بیاید، باید دنبال و حرکت کرد. خیلی از کارها است که اگر ما 10 سال پیش آنها را شروع می‌کردیم امروز به نتایجی رسیده بودیم».

امینی در پایان با اشاره به وصیت‌نامه یکی از شهدا گفت: مسئولین اجرایی اگر معتقدند که نباید مردم را به بهشت ببرند- که باید ببرند- لااقل مواظب باشند ایمان‌ها سر بریده نشود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
مواظب گوش خود باشید تا حشره وارد نشود