سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مورالس: «چاوز» به ما آموخت که از امپریالسم نهراسیم


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز گذشته ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت «هوگو چاوز» رئیس جمهور انقلابی ونزوئلا در «کاراکاس» پایتخت این کشور گفت: «چاوز» متحدی واقعی بود؛ یک برادر آمریکای لاتینی تمامیت طلب؛ وی سیاستمداری ضد امپریالیست بود که بدون هیچ گونه هراسی در برابر امپریالیسم ایستاد به ما یاد داد که ترس خود در مقابل امپریالیسم را از بین ببریم.

«مورالس» و «دنیل اورتگا» همتای نیکاراگوئه‌ای وی مقابله رئیس جمهور فقید ونزوئلا با آمریکا را تحسین کردند.

وی بر ضرورت احترام راستگرایان بین‌المللی و ملی و دولت‌های الیگارشی به انقلاب‌های دموکراتیک و صلح آمیز کشورهای منطقه آمریکای لاتین اصرار ورزید و هشدار داد که عدم احترام به ارزش‌های مد نظر این کشورها، دیگر انواع مقابله و مبارزه با آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

«مورالس» ضمن نقل قول از رئیس جمهور سابق دولت بولیواری ونزوئلا گفت: وحدت مردم نابودی امپریالیسم را به دنبال خواهد داشت.

وی در این رابطه افزود: اتحاد فاکتور بسیاری مهمی برای پیشبرد فرآیند آزادی ملت‌ها برای مقابله با اقدامات دشمنانی است که هدفی جر نابودی انقلاب‌ها ندارند.  

در این راستا «اورتگا» اعلام کرد: همچنان کنترل قدرت‌های هژمون به دست کاپیتالیسم است که برای نابودی دستاوردهای مردم منطقه آمریکای لاتین تلاش می‌کنند؛ امپریالیسم با پیشبرد سیاست‌هایی نظیر راه‌اندازی جنگ، مداخله جویی و تروریسم در صدد اعمال قدرت در منطقه است.

رئیس جمهور نیکاراگوئه افزود: «چاوز» به خوبی می‌دانست که هیچ انقلابی به تنهایی پیروزی نمی‌شود؛ همبستگی و اتحاد از اصول اولیه هر انقلابی است که از همه جنبه‌های اخلاقی نشات می‌گیرد.

روسای جمهور بولیوی و نیکاراگوئه در مراسم سومین سالگرد «چاوز» حمایت خود از ونزوئلا علیه تحریم‌های آمریکا و همچنین اقدامات مقامات ونزوئلایی در برابر اتهاماتی نظیر نقض حقوق بشر در این کشور را اعلام کردند.

«کریستینا فرناندز» رئیس جمهور سابق آرژانتین نیز روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: «چاوز» مردی بود که جان خود را برای آزادی مردم فدا کرد.

دولت ونزوئلا روز گذشته به منظور بزرگداشت یاد و خاطره «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا که 3 سال پیش در چنین روزی دار فانی را وداع گفت، مراسمی برگزار کرد.

اشخاصی نظیر «مورالس»، «اورتگا»، «سالوادور سانچز سرن» رئیس جمهور ال‌سالوادور، «روسولت شریت» نخست وزیر جمهوری دومینیکن، «رالف گونسالوس» نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین‌ها و «میگل ماریو دیاز کانل» معاون رئیس جمهور کوبا در مراسم سالگرد رئیس جمهور فقید ونزوئلا شرکت کردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ایرباس ایرانی و امپریالسم خبری 01