فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«فلسفه تعلیم و تربیت در فرهنگ و تمدن اسلامی» به بازار نشر می‌آید


حجت‌الاسلام سعید بهشتی مدیر گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بیان این مطلب، به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: کتاب «فلسفه تعلیم و تربیت در فرهنگ و تمدن اسلامی» دارای سه بخش است که بخش اول و دوم آن توسط دو نویسنده دیگر درباره فلسفه مشاء و اشراق نوشته شده و بخش سوم مربوط به بنده است که فلسفه متعالیه نام دارد و در واقع نظریه بنده در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این نظریه به صورت چکیده در کتاب کار شده است، گفت: در حال حاضر هفتاد درصد کار در باب نظریه حکمت متعالیه تعلیم و تربیت یا فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه تمام شده است.

بهشتی با اشاره به اینکه هنوز هم نیاز داریم در حوزه حکمت متعالیه استخراج و تبیین کنیم، افزود: بنده در چند بخش معرفت شناسی، وجود شناسی، خدا شناسی، انسان شناسی و سیاست شناسی در این عرصه ورود کردم.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش سیاست شناسی اکنون هشت مبنا را کار کردم و در حال نوشتن مبنای هشتم هستم که حدود 10 مبنا خواهد شد بخش بعدی نیز گزاره‌های تربیت مبتنی بر بنیان‌های فلسفی است که خواهم نگاشت.

بهشتی اظهار داشت: این نوشتار تا شهریور باید تحویل ناشر شود که بنده تلاش می‌کنم زودتر از موعد نیز آن را ارسال کنم.

وی در پایان گفت: عمر فلسفه اسلامی در مجموع حدود 12 قرن است این فلسفه با مشاء آغاز شده و فیلسوفان مشایی نظیر کندی، فارابی و ... در این حوزه کار کردند این فیلسوفان بر تحقیقات فلسفی خود بر روش عقلی، برهان تعقلی متکی بودند. در ادامه سیر تکامل فلسفه اسلامی به فیلسوفان اشراقی می‌رسیم سپس حکمت متعالیه شکوفا شد و مرحوم صدرا از صدر المتألهین و غوطه‌وران علم الهی است.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
توضیحاتی درباره فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی- استاد زاهدی