سردار کمالی: فروش سربازی درسال 95 صحت ندارد


وی افزود: درباره جزییات و نحوه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 تصمیم‌گیری خواهد شد. رقم‌های پرداختی در سال آینده نیز از مواردی است که پس از بررسی نهایی و اعلام خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون تصویب فروش سربازی تاکید کرد که موضوعی به نام فروش سربازی صحت ندارد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی از خبرهای منتشر شده پیرامون تصویب فروش سربازی در مجلس، گفت: روز گذشته برخی از رسانه‌های گروهی به نقل از یکی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کردند که فروش سربازی در سال 95 به تصویب رسیده است که این موضوع صحت ندارد و ستاد کل نیروهای مسلح هیچ تصمیمی برای فروش سربازی نداشته و آن را مغایر با اجرای عدالت در جامعه می‌داند.

وی با بیان اینکه آنچه که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده، کلیات اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 است، گفت: براین اساس مقررات پرداخت جریمه مشمولان غایب که تا پایان سال 94 بیش از هشت سال و تا پایان سال 95 بیش از 9 سال غیبت داشته باشند، مورد تصویب کمیسیون تلفیق و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید دوباره بر اینکه اخبار مبنی بر فروش سربازی و یا کاهش سنوات غیبت در طرح جریمه ریالی سربازی مورد تایید نیست، گفت: لذا به مشمولان وظیفه و خانواده‌های آنان تاکید می‌کنم که به خبرهای مستند، و بعضا شایعات در این زمینه توجه نکرده و براساس مقررات جاری، تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص کرده تا دچار مشکل نشوند.

سردار کمالی با بیان اینکه با تصویب کلیات طرح پرداخت جریمه ریالی سنوات بهره‌مندی از این غیبت در سال 95 به 9 سال افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: این همان موضوعی است که مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح نیز بود و باقی موارد شایعه بوده و با هماهنگی ستاد کل انجام نشده است.

وی افزود: درباره جزییات و نحوه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 تصمیم‌گیری خواهد شد. رقم‌های پرداختی در سال آینده نیز از مواردی است که پس از بررسی نهایی و اعلام خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از مشمولان سربازی خواست که هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کرده و به امید شایعات و خبرهای کذبی که منتشر می‌شود، خود را دچار مشکل نکنند.

سردار کمالی در خاتمه با اشاره به مشمولانی که در سال جاری اقدام به ثبت درخواست خود کرده و پس از موافقت تا کنون نسبت به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام نکرده اند، به ایسنا گفت: این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا جریمه ریالی خود را پرداخت کنند در غیراینصورت با توجه به اینکه در سال آینده سنوات غیبتشان افزوده می‌شود باید بر اساس نرخ جدید ، جریمه خود را پرداخت کنند.


ویدیو مرتبط :
حركات نمایشی رباطی شهریار کمالی معروف به کینگ کمالی.ایشون ای