پیاده‌روی اربعین، نخ تسبیح وحدت بین کشورهای اسلامی بود


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پیاده‌روی اربعین، نخ تسبیح وحدت بین کشورهای اسلامی و جبهه واحدی در مقابل کفر جهانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه حضور میلیونی مسلمانان از 50 کشور جهان آثار اجتماعی فراوانی داشت و اهم آن‌ها نمایش اقتدار جهانی بود. در واقع این محبت اهل‌بیت(ع) است که به تقویت رابطه ایران و عراق منجر شده و آنانی که هنوز جنازه کشته‌شدگان اخیر آذربایجان را به خانواده‌های‌شان تحویل نداده‌اند باید بدانند کمونیست حتی در طول هفتاد سال تلاش نتوانست چراغ شیعه را بین محبان اهل‌بیت(ع) خاموش کند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بیستم آذرماه سال‌روز شهادت آیت‌الله دستغیب است که از جنایت‌های بزرگ منافقین محسوب می‌شود. در واقع این کینه و نفاق بود که موجب شد بدن این معلم اخلاق چند تکه شود. علاوه‌بر این 21 آذرماه سال‌روز شهادت امام رضا(ع)، ولی‌نعمت ما و کسی است که وجود مبارکش مصیبت را از ملت و مملکت ما دفع می‌کند. همچنین اول ربیع‌الاول سال‌روز آغاز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و پایه‌گذاری تاریخ هجری‌قمری است.

وی با تأکید بر سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «مردم سرزمین سوریه باید خودشان درباره خودشان تصمیم بگیرند»، افزود: 23 آذر نیز سال‌روز ننگین تاریخ بشریت و مجامع بین‌المللی و روزی است که ر‍‍ژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیسم با حمایت روباه پیر و آمریکا بلندی‌های سرزمین«جولان» را به اشغال درآورد.

خاتمی هم‌چنین به 25 آذر، سالروز «پژوهش» اشاره و تصریح کرد: در این خصوص نیز مقام معظم رهبری معتقدند برنامه‌های آینده و جبران عقب‌ماندگی کشور در طول دوران پهلوی و قاجار نیازمند جهش علمی دانشمندان است. در واقع تاکنون دانشمندان ما قدم‌های بلندی برداشته‌اند، اما امیدواریم این گام‌ها بلندتر و محکم‌تر شود.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به مظلومیت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: در روایات آمده سلمان فارسی شاهد مناجات پیامبر اکرم(ص) با خدا بوده و شنیده است که وجود مقدس خاتم‌الانبیا می‌فرماید: «خدایا، من حسن(ع) و حسین(ع) را خیلی دوست دارم، تو هم آن‌ها را مورد محبت خود قرار ده و هر کس این دو نفر را زیاد دوست داشته باشد تو هم او را زیاد دوست داشته باش، پروردگارا هرکس حسن(ع) و حسین(ع) من را دوست خود بداند من هم او را دوست خود می‌دانم».

وی تصریح کرد: پیامبر فرموده است: «هر کس من او را دوست خود بدانم خدا هم او را دوست خود دانسته و وارد بهشت می‌کند»، از این‌رو باید همیشه از خدا بخواهیم در زنده نگاه داشتن این محبت، اراده ما را ثابت‌قدم کند. البته در اسلام همیشه حب و بغض کنار یکدیگر آورده شده و پیامبر فرموده است: «کسی که با حسن (ع) و حسین (ع) دشمنی کند من هم با او دشمنی دارم و کسی که من با او دشمنی داشته باشم خدا هم او را دوشمن خود می‌داند و وارد دوزخ می‌کند».

خاتمی با اشاره به این‌که صحابه پیامبر صدها روایت این چنینی از وی شنیده و در تاریخ ثبت کرده‌اند، افزود: روزی پیامبر در حالی که دست امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را گرفته بود به اصحاب خود گفت: «هر کس این دو نوجوان و پدرشان علی(ع) و مادرشان فاطمه(س) را دوست بدارد در روز قیامت با من هم درجه خواهد بود». همچنین روزی اصحاب پیامبر در غار حرا نشسته بودند و امام حسن(ع) که آن زمان چهار سال داشت با وقار بسیار وارد شد، پیامبر اکرم (ص) به او چشم دوخت و گفت: «حسن فرزند من و نور چشم، نورانیت و روشنایی و قدرت و میوه قلب من است».

امام جمعه زنجان تصریح کرد: پیامبر(ص) همچنین امام حسن(ع) را آقای جوانان اهل بهشت عنوان کرد و گفت: «او حجت پروردگار بر امت اسلامی است، امر او امر من است و هر کس از دستورات او سرپیچی کرده و عصیان کند از راه و دین من نیست».

وی همچنین با اشاره به معجزات عنوان شده از امام حسن(ع) در کتب مختلف از جمله بحارالانوار(جلد 3)، گفت: روزی امام حسن(ع) و یکی از فرزندان آل زبیر شتری کرایه کرده و هم‌سفر شدند، طوری‌که ساربان نیز همراه آنان بود. بین راه به منزلی رسیدند تا استراحت کنند. در این حین امام حسن(ع) و آل زبیر زیر سایه درخت خرمایی که خشک بود نشستند و آل زبیر گفت: «کاش این درخت خرما داشت».

خاتمی تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) دستش را به آسمان برد و دعایی زیر لب خواند، اما دعا هنوز تمام نشده بود که برگ‌های خشک درخت سبز شدند و میوه خرما روی آن‌ها پدیدار شد. ساربان با دیدن این صحنه گفت: «این جادوگری است»، اما امام حسن (ع) نگاهی به او انداخت و گفت: «دعای فرزندان پیامبر اجابت می‌شود».

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیاده روی اربعین و موکب جمهوری اسلامی ایران