سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت تفاهم‌نامه همکاری علمی آموزشی امضا کردند


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، علی‌اصغر توفیق معاون پژوهشی وزیر صنعت و علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور امضا شد.

در این تفاهم‌نامه بر توسعه فعالیت‌های دانش‌محور و فناورانه مبتنی بر نیاز صنعت، معدن و تجارت، ایجاد مشارکت بین صنعت و دانشگاه ، همسوسازی پژوهش‌ها و آموزش‌ها و همچنین ایجاد و توسعه ساختارهای پژوهشی و آزمایشگاهی تأکید شده است.

در این تفاهم‌نامه همچنین بر همکاری به منظور جذب اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی،‌برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای تخصصی و اجرای پروژه‌های آموزشی، پژوهشی و کاربردی نیز تأکید شده است.

همکاری در تدوین و بازنگری برنامه‌ها و سرفصل‌های دروس تخصصی در دانشگاه منطبق با نیازهای صنعت، یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه به مدت 5 سال و با تشکیل کمیته دوجانبه برای بررسی وضعیت همکاری منعقد شده است.

در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، توفیق معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معادن و تجارت با بیان اینکه تعاملات صنعت و دانشگاه باید به سمت شراکت بروند زیرا در شراکت نفع هر دو طرف است، گفت: در سال‌های گذشته با توجه به محدویت مالی در بخش پژوهش و فناوری نتوانستیم به اهدافمان دست یابیم، امیدواریم در سال 95 جبران شود.

وی افزود: قانون رفع موانع تولید و قانون معافیت مالیاتی در اجرایی شدن ارتباط صنعت و دانشگاه کمک شایانی می‌کند.

همچنین وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم نیز با بیان اینکه سیاست ما در وزارت علوم سیاست دانشگاه کار آفرین است، اظهار داشت: ما باید حوزه تقاضا را به دانشگاه‌ها مرتبط کنیم، فضا پسا تحریم فرصت خوبی برای گسترش تعاملات صنعت و دانشگاه است.

وی گفت: دانشگاه و صنعت باید از ظرفیتی بوجود آمده نهایت سود را ببرند، در این راستا موضوع شراکت دو دستگاه مد نظر قرا بگیرد.

به گفته احمدی، در مجموعه وزارت علوم بیش از چهار میلیون هشتصد هزار دانشجو و نزدیک به صد هزار هیات علمی داریم که باید از این فرصت برای ارتباطات دوطرف استفاده شود، قانون رفع موانع تولید و معافیت مالیاتی می‌تواند کمک بزرگی به ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/VLBR83


ویدیو مرتبط :
تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت