فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آیت الله استادی: مردم باید دین را در وجود یک روحانی لمس کنند


به گزارش ایرنا، آیت الله رضا استادی روز چهار شنبه شنبه در همایش ملی بزرگداشت آیت الله سید علی موسوی بهبهانی که در سالن همایش های اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شد، با اشاره به حضور این عالم بزرگ در سن جوانی در دروس اساتید بزرگ نجف همچون آخوند خراسانی گفت: این مساله گویای استحکام بنیه درسی و ممارست ایشان از ابتدای شروع تحصیلات حوزوی است.
وی با اشار به دفعات هجرت آیت الله موسوی بهبهانی برای تبلیغ دین و تدریس گفت: ایشان که عمری بدون سر و صدا و هیاهو داشت، برای حفظ دین مردم تلاش های بسیاری کرد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله موسوی بهبهانی در رامهرمز، اهواز، اصفهان و شهرهای دیگر تلاش بسیاری برای حراست از دین مردم داشت و مردم نیز بدلیل مشاهده سیره نبوی در رفتار آیت الله موسوی بهبهانی، همواره پذیرای ایشان بودند.
وی اظهار کرد: آیت الله موسوی بهبهانی شش کتاب در حوزه فقه اسلامی، کتاب های ادبی، اصولی و کلامی از خود به یادگار گذاشت که مهمترین آنها 'مصباح الهدایه فی اثبات ولایه' در دفاع از ولایت و امامت شیعه است.
آیت الله استادی گفت: کتاب 'مصباح الهدایه فی اثبات ولایه' می کوشد ولایت ائمه اطهار (ع) را بوسیله 40 آیه قرآن اثبات کند و پس از اثبات هر بخش، حدیثی متناسب با محتوای آیه را در پایان مباحث خود به عنوان تایید ذکر می کند.
وی با بیان اینکه قرآن در آیه 119 سوره توبه تاکید می کند که باید به همراه صادقین بود، افزود: صداقت دارای دو نوع نسبی و مطلق است که نوع مطلق آن مخصوص معصومین(ع) است.
عضو جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم ادامه داد: آیت الله موسوی بهبهانی براساس همین مقدمات اثبات می کند که باید همواره از معصوم(ع) تبعیت کرد.
وی تصریح کرد: آیت الله موسوی بهبهانی بسیار متواضع و مردمی بود و می کوشید رسالت دینی خود را بدون سر و صدا انجام دهد.
آیت الله استادی به نقش آیت الله موسوی بهبهانی در دفاع از امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که رژیم پهلوی می خواست امام را تضعیف کند، آیت الله موسوی بهبهانی و جمعی از علما از مشهد، قم و اصفهان، مرجعیت امام خمینی (ره) را تایید کردند.
وی گفت: ایشان در دوران حیات و پس از رحلت، همواره مورد احترام حوزه های علمیه، مردم و اهل علم بود و این مقام جز بواسطه خدمت به اهل بیت(ع) محقق نشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه الگو گرفتن از سیره علمای دین یکی از اهداف برگزاری چنین همایش هایی است، اظهار کرد: جدی گرفتن تحصیل و تلاش علمی، رعایت اخلاق و خدمت به مکتب اهل بیت(ع) مهمترین ویژگی های آیت الله موسوی بهبهانی است که می تواند الگویی برای طلاب حوزه های علیمه باشد.
وی تصریح کرد: حرف های خوب زدن موجب رشد انسان نمی شود بلکه مردم باید این خوبی ها را در رفتار انسان ببینند.
آیت الله استادی خاطرنشان کرد: آیت الله موسوی بهبهانی به دنبال دنیا نبود و برای کسب منافع مادی کاری نکرد.
همایش یکروزه بزرگداشت آیت الله سید علی موسوی بهبهانی با حضور میهمانانی از استان های خوزستان و قم و نمایندگان آیات مظاهری و سیستانی، از مراجع تقلید در اصفهان برگزار شد.
در این همایش از کتاب 'آیت الله سید علی موسوی بهبهانی به روایت اسناد ساواک' رونمایی شد.
این کتاب به همت مرکز اسناد اداره کل اطلاعات استان اصفهان تهیه شده است.
آیت الله حاج سید علی موسوی بهبهانی که از فقیهان برجسته به شمار می رود، در سال 1302 یا 1303 هـ . ق. در شهر بهبهان استان خوزستان قدم به عرصه وجود نهاد.
وی در سال 1386 هـ . ق. برای تغییر آب و هوا به اصفهان رفت و به دعوت علما و مردم متدین اصفهان در این دیار اقامت گزید.
آیت الله سیدعلی موسوی بهبهانی در 92 سالگی، چشم از جهان فرو بست.
6027/7134/گ

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ارتحال آیت الله ملکوتی - سخنرانی آیت الله استادی ۱/۳