ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قهرمانی رکابزن تیم آمریکا در مرحله نخست تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، در اولین روز از مسابقات تور بین المللی ایران - آذربایجان نماینده کشور ایالات متحده در رتبه نخست ایستاد. میر صمد پورسیدی و احدی کاظمی تیز از تیم های شهرداری تبریز به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.مرحله نخست مسابقات دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از ساعت 10 امروز از مقابل لاله پارک تبریز به سمت ارومیه آغاز شد.

این مرحله از مسابقات با شلیک تپانچه توسط صادق نجفی، شهردار تبریز و به مسافت 162/4 کیلومتر شروع به کار کرد.

از بین 21 تیم خارجی و داخلی حاضر در مسابقات، یک تیم حرفه ای پروکنتینتال، 16 تیم باشگاهی نیمه حرفه‌ای و چهار تیم ملی حضور دارند.

سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه‌ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان 24 الی 29 اردیبهشت ماه در مجموع 1004.6 در شش مرحله در مسیر استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجانشرقی برگزار خواهد شد.

مسیر تبریز – ارومیه به دلیل وجود دریاچه زیبای ارومیه زیبای خاصی به این مرحله از تور می دهد و با وجود وضعیت خوب این دریاچه در روزهای اخیر، یکی از بهترین مراحل تور در سی و یکمین مرحله از تور دوچرخه سواری آذربایجان خواهد بود.

خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مراسم آغازین مرحله نخست اظهار کرد: من خودم افتخار این را داشتم که در چهار دوره از این رقابت ها، به عنوان ورزشکار رکاب زدم.

وی افزود: این مسابقات با اقتدار خوبی که داشته، جایگاه قابل توجهی در کشور و قاره پیدا کرده است و از بین شش توری که در ایران برگزار می شود، تنها توری است که با دلسوزی مدیران و مسئولان آذربایجان شرقی، به تعطیلی کشیده نشده و امیدوارم در سال های آینده بتواند در سطح حرفه ای برگزار شود.

وی با اشاره به حضور 17 تیم خارجی برای اولین بار در این مسابقات تاکید کرد: هر چقدر که این تور پیشرفت کند، شاهد رشد دوچرخه سواران کشور در سطح قاره خواهیم بود.

قمری بیان کرد: برنامه ریزی های خوبی که در آذربایجان شرقی انجام شده است، به رشته دوچرخه سواری کشور کمک زیادی کرده است و امیدوارم در سال های آینده، هم تعداد تیم های شرکت کننده و هم تعداد مراحل افزایش یابد.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور با تمجید از نظم و انضباط این تور بیان کرد: نظم و انضباط تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان، همواره قابل ستایش بوده که جا دارد از عوامل انضباطی ترافیک تشکر کنم؛ چرا که کوچکترین غفلتی، موجب جوسازی در رسانه ها خواهد شد.

قمری در پایان تاکید کرد: پیشاپیش از مردم سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل که در این چند روز دچار برخی مشکلات ترافیکی خواهند شد، عذرخواهی می‌کنم.

در پایان این مرحله عنوان نخست به رکابزنی از تیم لومینیت آمریکا رسید، دو رکابزن تیم شهرداری تبریز نیز دوم و سوم شدند.

نتایج مرحله اول:

1- کانر مک کاچن از تیم لومینیت امریکا

2- میرصمد پورسیدی از تیم شهرداری تبریز

3- احد کاظمی از تیم شهرداری تبریز

همچنین پیراهن طلایی (مجموع انفرادی)

کانر مک کاچن

پیراهن سبز ( امتیازی)

کانر مک کاچن

پیراهن سفید( بهترین رکابزن آسیا)

احد کاظمی از شهرداری تبریز

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
30امین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران-آذربایجان