سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



آیا عزت نفس مردان بیشتر از زنان است؟


آیا عزت نفس مردان بیشتر از زنان است؟شفقنا/ شما چه قدر برای خودتان ارزش قائل هستید؟ آیا به ارزش های درونی خودتان اعتقاد دارید؟ فکر می کنید چه عواملی موجب کاهش یا افزایش عزت نفس می شود؟ آیا جنسیت می تواند در میزان این خصیصه انسانی اثرگذار باشد؟
عزت نفس یکی از ویژگی های انسانی است که به تدریج و همزمان با افزایش سن نمود بیشتری پیدا می کند؛ اما سن تنها متغیر اثر گذار در این ویژگی انسانی نیست. نتایج آخرین مطالعات حکایت از آن دارد که مردان عزت یا حرمت نفس بیشتری برای خودشان قائل هستند. به همین دلیل، مردان در تمامی مراحل و مقاطع سنی نسبت به زنان از عزت نفس بیشتری برخوردار هستند.
نکته جالب توجه این است که علاوه بر جنسیت، ملیت هم تأثیر غیر قابل انکاری بر شکاف جنسیتی از حیث عزت نفسی می گذارد.بر خلاف تصور اغلب ما در کشورهای توسعه یافته با شکاف جنسیتی کمتر، تفاوت عزت نفس میان زنان و مردان بیشتر است. در نقطه مقابل، کشورهایی که برابری زنان و مردان در آنها موضوعیت چندانی ندارد، در میزان ارزشی که افراد با جنسیت های مختلف برای خودشان قائل می شوند هم تفاوت فاحشی دیده نمی شود.
در مجموع عزت نفس به عنوان یکی از فضیلت اخلاقی که اگر از آن مراقبت نشود می تواند سویه ای منفی هم پیدا کند، پیش از آنکه به خود فرد ارتباطی داشته باشد از فرهنگ، جنسیت و سن او تأثیر می گیرد.بنابراین، بسیاری از ویژگی هایی که ما شبانه روز برای به دست آوردن یا بهبودشان تلاش می کنیم از اختیار ما خارج و متأثر از عوامل غیر قابل کنترل است.

منبع: شفقنا


ویدیو مرتبط :
جلسه سوم رایگان عزت نفس و اعتماد به نفس: مسئولیت پذیری