سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تعیین نشده است


اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به وضعیت نامشخص خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار کرد: چای یک محصول راهبردی در گیلان و غرب مازندران است.

وی با بیان اینکه 65 هزار خانوار گیلان و مازندران از راه تولید چای امرار معاش می‌کنند، تصریح کرد: 500 هزار نفر در این زمینه فعالیت کرده و در تولید چای نقش مهمی دارند.

منتخب مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر سال در آستانه برداشت برگ سبز چای شرایط نگران‌کننده‌ای بر این محصول حاکم می‌شود، افزود: کار برداشت چای آغاز شده و باید برگ سبز را به کارخانه‌‌های چای‌سازی تحویل دهند اما هنوز شورای عالی اقتصاد قیمت خرید تضمینی این محصول را اعلام نکرده است.

وی قیمت خرید برگ سبز چای را در هاله‌ای از ابهام دانست و تصریح کرد: درصد چای‌کاران و کارفرمایان باید از تعیین قیمت برگ سبز مشخص شود اما شرایط سیاستگذاری در این زمینه خوب نیست.

عباسی از دولت خواست گام‌های محکم‌تری در زمینه بهبود وضعیت چای بردارد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در مجلس دهم پرداختن به مشکلات چایکاران و بخش‌های دیگر کشاورزی از جمله شیلات و آبزی‌پروری است.

وی با اشاره به اینکه برای خرید تضمینی برگ سبز چای هر روز یک قیمت اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: از طرف استانداری گیلان نرخ پیشنهادی برای خرید برگ سبز چای افزایش 22 درصدی است.

منتخب مردم رودسر و املش در مجلس دهم اضافه کرد: در خروجی شورای عالی اقتصاد نرخی که عنوان می‌کنند 11 درصد افزایش است و انتظار می‌رود افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای بین 15 تا 22 درصد باشد.

وی با تأکید بر اینکه نرخ تضمینی برگ سبز چای ارتباطی به تورم ندارد، یادآور شد: نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای باید بر اساس واقعیت‌ها و هزینه‌های تولید تعیین شود.

عباسی با بیان اینکه چایکاران گیلان و مازندران بیشتر برگ سبز درجه یک را تولید می‌کنند، اظهار کرد: هزینه تولید و حمل و نقل، بهزراعی و نهاده‌های کشاورزی باغ‌های چای بسیار بالاست بنابراین باید نرخ تضمینی بر همین اساس تعیین شود.

وی نیاز مصرف چای در کشور را 100 هزار تن عنوان کرد و متذکر شد: اکنون در کشور 30 هزار تن چای تولید می‌شود که فاصله 70 هزار تن باید با افزایش تولید پر و جلوی واردات گرفته شود که این امر مستلزم حمایت بیشتر از چایکاران است.

انتهای پیام/2300/ر30/


ویدیو مرتبط :
خریداری 76 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران