علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



گردهمایی پژوهشگران حوزه سلول های خورشیدی در دانشگاه شریف


به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، اهمیت پژوهش سلول های خورشیدی در این است که درگاهی برای ورود کشور به حوزه فناوری انرژی های تجدیدپذیر باز می کند.
با توجه به ضرورت ایجاد پشتوانه های فناوری از طریق پژوهش های بنیادی و کاربردی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر کشور، دانشگاه صنعتی شریف برای پنجمین سال اقدام به برگزاری کنفرانس تخصصی سلول های خورشیدی نانوساختار کرده است.
محورهای این کنفرانس شامل سلول های خورشیدی رنگدانه ای، سلول های خورشیدی با جاذب های پروسکایت، سلول های خورشیدی حساس شده یا مبتنی بر نقاط کوانتومی، سلول های خورشیدی آلی و پلیمری و سلول های خورشیدی لایه نازک است.
یکی از اهداف اصلی کنفرانس سلول های خورشیدی این است که فعالیت های پژوهشی سلول خورشیدی در تعامل با شرکت ها، اعم از بازرگانی، ساخت و فروش تجهیزات و شرکت های تحقیق و توسعه ای قرار گیرد و گروه های دانشگاهی با این فعالیت ها آشنا شوند.
با توجه به اهمیت این موضوع در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی با هدف ایجاد ارتباط موثر بین شرکت های دانش بنیان داخلی و پژوهشگران و ارایه و معرفی دستاوردهای این حوزه برپا می شود.
همچنین کارگاه یک روزه ای در روز 27 آذرماه برگزار خواهد شد که هدف آن انتقال مهارت های ساخت، آنالیز و مدل سازی سلول های خورشیدی است.
این کنفرانس به عنوان مهمترین گردهمایی پژوهشگران حوزه سلول های خورشیدی، در سال های گذشته پذیرای شرکت کنندگانی از حوزه های شیمی، فیزیک، علم مواد و مهندسی بوده است.
علمی**1055**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دانشگاه شریف در دهه 50 خورشیدی