فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آئین تجلیل از جواد آذر در نیاوران برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس،  آئین تجلیل از «جواد آذر» به مناسب پانزدهیمن سالگرد در گذشت این غزل‌پرداز و ترانه سرای ملی ایران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
اصغر فردی شاعر، ادیب و گردآورنده آثار جواد آذر پیرامون برگزاری این برنامه گفت: آئین تجلیل از «جواد آذر» با حضور جمعی از اساتید و اهالی فرهنگ و هنر همچنین شعرا و نویسندگان بزرگی برگزار خواهد شد که از میان آن‌ها منوچهر صدوقی، حسین آهی، محمد رضا طاهری و دکتر رضا‌زاده سخنرانی می‌کنند. همچنین در ادامه این برنامه از دیوان این شاعر بزرگ و معاصر ایرانی با عنوان «نامه آذر» که توسط انتشارات ایز منتشر شده، رو نمایی خواهد شد.
فردی که جمع آوری این کتاب را بر عهده داشته در ادامه افزود: جواد آذر از بزرگ‌ترین شعرای معاصر ایران به شمار می‌رود که آثار ارزشمندی را با همکاری اساتید موسیقی ایران خلق کرده و از میان آن‌ها می‌توان به «ایران ز سر کن خواب مستی» و «ساز قصه گو» به آهنگساری محمد رضا لطفی و فرامرز پایور و خوانندگی محمد رضا شجریان، «ایران‌ای آذر ایزد نشان» به آهنگسازی پرویز مشکاتیان و «پدر» (در سوگ آیت الله طالقانی) با خوانندگی شهرام ناظری اشاره کرد. وی در کنار ایجاد زبانی نو در غزل سرایی، به سبک آذربایجانی قصیده‌های بسیاری سرود که بعد از آثار افضل‌الدّین بدیل‌ بن علی خاقانی شروانی متخلّص به خاقانی اشعار وی در این سبک مورد توجه نویسندگان و شعرای بسیاری قرار گرفت.
گفتنی است جواد کناره چی متخلص به «آذر»، در زمستان سال ۱۳۷۹ درکشور آلمان درگذشت و سپس در مقبره شعرای تبریز، درکنار استاد شهریار و خاقانی و بسیاری از سخن سرایان وبزرگان آذربایجان و... آرام گرفت.
آئین تجلیل از «جواد آذر» با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و بنیاد شهریارجمعه ۲۱ اسفند ماه ساعت ۱۷ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور کلیه علاقمندان در این برنامه آزاد می‌باشد.

انتهای پیام/و

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/J72IUS

این خبر را به اشتراک بگذارید


ویدیو مرتبط :
آئین تجلیل از واحدهای نمونه استان اصفهان