سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داستان بازی Battlefield 5 شاید در دوران جنگ جهانی اول رخ دهد!


داستان بازی Battlefield 5 شاید در دوران جنگ جهانی اول رخ دهد!مجله سخت افزار/ تا پیش از ساخته شدن مجموعه بازی Modern Warfare (که خود زیر مجموعه ای از سری بازی های Call of Duty محسوب می شود) داستان اکثر بازی های سبک شوتر اول شخص با تم نظامی در دوران جنگ جهانی دوم سپری می شد. آثاری نظیر سری بازی های مدال افتخار ، Brother in Arms و عنوان های کلاسیک از مجموعه بازی های Call of Duty را می توان در زمره ی همین دسته از آثار طبقه بندی کرد که هر کدام از آن ها بخش های خاصی از دوران جنگ جهانی دوم را از زوایای دید مختص به خودشان برای مخاطبان خود روایت می کردند. با این حال در میان آثار مختلف حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری کمتر عنوانی را می توان سراغ گرفت که مخاطبان خود را به چند سال عقب تر از رویداد های مربوط به جنگ جهانی دوم ببرد و وقایع رخ داده در جنگ جهانی نخست را برایشان به تصویر بکشد. اما بر اساس برخی شواهد موجود، شاید نسخه ی جدید از سری بازی های Battlefield قصد انجام چنین کاری را داشته باشد و به موجب یک سنت شکنی عجیب در طی سال های اخیر، گیمر ها را با خود به زمان وقوع جنگ جهانی نخست ببرد.

به تازگی یک فروشگاه آنلاین سرشناس سویسی به نام World of Games که عمده فعالیت هایش بر امر خرده فروشی بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم های مختلف موجود در دنیای بازی های کامپیوتری تمرکز یافته است، نام نسخه ی جدید از سری بازی های بتلفیلد را تحت عنوان Battlefield 5 در وب سایت خود به ثبت رسانده و به این وسیله مژده ی انتشار این اثر را به هواداران مجموعه بازی های بتلفیلد داده است. اما نکته ای که از ثبت شدن نام بازی Battlefield 5 به همراه تاریخ انتشار این اثر در فروشگاه آنلاین مذکور (که در پایان متن پیش رو به آن اشاره خواهیم کرد) بسیار جالب تر به نظر می رسد، شرح مختصری است که گردانندگان وب سایت مذکور برای توصیف این بازی در وب سایت رسمی فروشگاه خود به ثبت رسانده اند. در واقع توصیف کوتاه فروشگاه World of Games ، بازی Battlefield 5 را تحت عنوان یک بازی شوتر تاکتیکی چند نفره در دوران جنگ جهانی اول به مخاطبان خود معرفی کرده است که بخش پایانی این توصیف در نوع خود بسیار جالب و غیر منتظره به نظر می رسد. شاید به دلیل همین غیر منتظر بودن عبارت مذکور بوده است که مسئولان فروشگاه آنلاین World of Games چند ساعت پس از به ثبت رسیدن نام بازی Battlefield 5 در وب سایت رسمی این فروشگاه، بخش پایانی عبارت توصیفی ذکر شده در سطور فوق را حذف کرده و عبارت یک بازی شوتر تاکتیکی چند نفره در دوران جنگ جهانی اول را به عبارت مختصر و کم خطر یک بازی شوتر تاکتیکی چند نفره تبدیل کرده اند.

جالب این جاست که چندی پیش شاهد تایید فرآیند انتشار بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC (در کنار پلتفرم مقصد اصلی این بازی یعنی کنسول اکس باکس وان) بودیم. اما مدتی پیش از تایید رسمی سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو Remedy یک وب سایت برزیلی که فعالیت اصلی اش به رده بندی بازی های کامپیوتری جدید در حال انتشار برای گیمر های این کشور اختصاص دارد، به طور اتفاقی نام پلتفرم PC را نیز در کنار نام پلتفرم اصلی بازی Quantum Break یعنی کنسول اکس باکس وان قید کرده بود. به این ترتیب فرآیند انتشار بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC (که تا پیش از آن کسی حتی خواب آن را هم نمی دید) پیش از موعد مقرر لو رفت و بخش مهمی از سورپرایزی که اعضای استودیو Remedy برای علاقه مندان بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC در نظر گرفته بودند اندکی بی اثر شد. موضوعی که سر و صدای فراوانی به پا کرد و وب سایت برزیلی مذکور را بر آن داشت تا نام نسخه ی PC این بازی را بلافاصله از روی وب سایت خود حذف کند. حال شاید بتوان ادعا کرد که مورد مشابهی برای بازی Battlefield 5 رخ داده است و بخش بسیار مهم از سورپرایز بزرگی که سازندگان این بازی برای مخاطبان خود در نظر گرفته بودند، توسط سهل انگاری غیر عمدی وب سایت مذکور بر ملا شده است. در واقع اگر این موضوع درست از کار در بیاید می توان گفت که سازندگان بازی Battlefield 5 سورپرایز کاملاً غیر منتظره ای را برای هواداران این مجموعه تدارک دیده اند. چرا که باز گرداندن هواداران پر و پا قرص عناوین شوتر نظامی به دوران جنگ جهانی پس از نزدیک به یک دهه سر و کله زدن با بازی هایی که داستان اصلی و تم کلی شان بر نبرد های مدرن متمرکز شده است، می تواند حکم آب روی آتش را داشته باشد و گیمر هایی که در حال حاضر دیگر از به دست گرفتن اسلحه های عجیب و غریب مدرن ، پرواز بر فراز در و دیوار و و سر و کار داشتن با ربات های جان سخت نظامی حسابی خسته و دلزده شده اند را دوباره با داستان و فضایی کلاسیک در سبک شوتر نظامی اول شخص آشتی دهد. خصوصاً این که (بر اساس درستی فرضیه ی جنگ جهانی محور بودن داستان بازی Battlefield 5) اعضای شرکت EA قصد به تصویر کشیدن رویداد های مربوط به جنگ جهانی نخست را دارند و نمی خواهند همان کلیشه های قدیمی مربوط به جنگ جهانی دوم (که در سری مدال افتخار به طور مفصل به آن پرداخته شده بود) را برای بار چندم تکرار نمایند. البته هنوز چیزی به طور صد در صد مشخص نیست و مربوط بودن داستان بازی Battlefield 5 به دوران جنگ جهانی نخست توسط سازندگان این اثر مورد تایید قرار نگرفته است. با این حال در صورت تایید این امر از سوی اعضای شرکت EA می توان انتظار ملاقات با عنوانی بسیار هیجان انگیز را در سری بازی های بتلفیلد داشت و علاقه مندان به در دست گرفتن سلاح های قدیمی و پرتاب نارنجک های گوشت کوبی (!) در دنیای بازی های کامپیوتری پس از مدت ها انتظار بالاخره می توانند دلی از عزا در بیاورند.

البته فرآیند تولید نسخه ای جدید از سری بازی های بتلفیلد (توسط اعضای استودیو DICE) و عرضه شدن آن در پایان سال جاری میلادی مدت ها پیش از این از سوی سران شرکت EA تایید شده بود. همچنین آن ها با تایید این موضوع که عنوان در دست تولید از سری بازی های بتلفیلد ساختاری کاملاً متفاوت با نسخه ی پیشین این مجموعه یعنی بازی Battlefield Hardline خواهد داشت و دوباره به ساختار نظامی آشنا در نسخه های شماره دار این مجموعه باز خواهد گشت، به طور ضمنی این موضوع که نسخه ی بعدی از سری بازی های بتلفیلد عنوانی اصلی و شماره دار از این مجموعه خواهد بود و به احتمال فراوان با نام Battlefield 5 نامیده خواهد شد را تایید کرده بودند. حال تایید خبر ساخته شدن این بازی (که هنوز به شکل رسمی شاهد آن نیستیم) بر اساس تم جنگ جهانی و وقوع رویداد های داستانی آن در دوران جنگ جهانی نخست می تواند کلکسیون خبر های خوب برای هواداران پر و پا قرص مجموعه بازی های بتلفیلد را تکمیل نموده و آنان را نسبت به خارج شدن سری بازی های بتلفیلد از دوران رکود حسابی امیدوار سازد. به هر حال می توان گفت که تصور کردن تجربه ی بخش چند نفره ی بازی Battlefield 5 در دوران جنگ جهانی نخست (در کنار وجود یک کمپین بسیار مفصل داستانی در همان حال و هوا) واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسد و امیدواریم که اعضای شرکت EA این تصویر مطبوع را با تکذیب کردن وقوع داستان بازی Battlefield 5 در دوران جنگ جهانی نخست خراب نکنند. بر طبق ادعای وب سایت سویسی مذکور بازی Battlefield 5 قرار است در تاریخ 26 اکتبر سال جاری میلادی برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
یکی از عجیب ترین سلاح های دوران جنگ جهانی دوم