سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادستان کل کشور: دسترسي هاي فردي به فضاي مجازي را نمي توان محدود کرد


دادستان کل کشور: دسترسي هاي فردي به فضاي مجازي را نمي توان محدود کرد

انتخاب/ دادستان کل کشور گفت: دسترسي هاي فردي به فضاي مجازي را نمي توان محدود کرد اما صيانت حکومت از اخلاق، فرهنگ و سرمايه هاي جامعه در مقابل دشمني ها در آن فضا بسيار مهم است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز پنجشنبه در گردهمايي شوراهاي صلح و سازش دادستاني کشور در سالن همايش مجتمع فرهنگي عمار قم ،تهديدهاي فضاي مجازي را مورد اشاره قرار داد و افزود: مديريت فضاي مجازي در جاي ديگري است و کشورهايي که خود در اين قضيه مبتکر بودند در برخي از آن ها چون کشورهاي اروپايي بعضي شبکه ها را مضر امنيت خود ديدند لذا فضاي مجازي حتما بايد مديريت شود.

وي بيان کرد: معتقديم بايد از اين دست ساخته بشر براي تسهيل در امور، جمع بندي، دسترسي به اطلاعات و بهنگام شدن استفاده کرد و اگر اين فضا مديريت نشود ضررهايي در امنيت اخلاقي، اجتماعي، فرهنگي و ورود به حريم خصوصي خواهيم داشت که شيرين کامي ها به تلخ کامي تبديل مي شود.
وي ادامه داد: صيانت از روحانيت يک ضرورت است و اين قشر تاثيرگذارترين قشر در ميان مردم و ديگر مسلمانان عالم است و امروز اثرگذارترين و مطمئن ترين گروه در بين گروه هاي مرجع، روحانيت است.
دادستان کل کشور اظهار کرد: با همه فراز و فرودهايي که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي داشتيم و مشکلاتي که در برخي افراد روحاني بوده است هنوز مرجع بودن روحانيت در مسائل سياسي، اجتماعي و اعتقادي در سراسر کشور وجود دارد و بايد از اين ظرفيت صيانت شود.
وي افزود: صيانت از روحانيت به تک تک آحاد افراد اين کسوت مقدس بستگي دارد و هر فرد و چهره اي که در اين کسوت است وظيفه صيانت از لباس مقدس روحانيت را دارد تا آسيب نبيند و از اين رو مديريت هايي که در مدرسه ها و حوزه هاي علميه وجود دارد و در راس آن مراجع تقليد، بايد با تدبيري مديريت کنند که مجموعه روحانيت آسيبي نبيند.
دادستان کل کشور گفت: وظيفه رصد کردن مجموعه و آسيب زدايي از مجموعه روحانيت به عهده مديران و دست اندرکاران در ارتباط با روحانيت است و هيچ مديري در مجموعه روحانيت از مديران مدارس، حوزه ها يا مديران در سطح کلان نداريم که يکي از وظايف چند گانه او نظارت و مراقبت نباشد.
وي افزود: فلسفه ايجاد دادسراي ويژه روحانيت براي اجراي عدالت است که نکند زمان اجراي عدالت، شخصيت حقوقي يک روحاني مانع از اجراي عدالت شود و در اين قضيه با توجه به آيات قرآن و روايت ها بتوان مسائل را دنبال کرد و اصل فلسفه صلح و سازش آن است که حکمي که در دادگاه ها صادر مي کنيم حکمي ظاهري است و صلح حکمي واقعي است.
رئيسي اظهار کرد: ذات برخي اختلاف ها محکمه اي و دادگاهي نيست به عنوان مثال در مسائل اختلاف خانوادگي ذات جريان خانواده بسته به رابطه حقوقي ايجاب و قبول است و ذات و حقيقت همچنين خميرمايه ازدواج، مودت و رحمت است.
وي گفت: بايد تلاش شود با همکاري شوراي صلح و سازش، غير از مواردي که نفوذ افراد غيرصالح به سازمان روحانيت باشد همچنين افرادي دچار هواي نفس شده و آسيب به جايگاه روحانيت مي زنند در بقيه موارد که با شاکي خصوصي پرونده اي در دادسراي روحانيت باز شده باشد با رضايت شاکي خصوصي پرونده بسته شده و در صحن دادگاه نيايد.
وي ادامه داد: آمار نشان مي دهد که تشکيل اين شورا کار تاثيرگذاري بوده و شاهد کاهش ورودي پرونده به دادسراي ويژه بوده ايم و اين سازو کار موثر و کارساز بوده است و کار شورا بايد با ارشاد و صلح و سازش همراه باشد.
دادستان کل کشور اظهار کرد: در انتخابات پيش رو ملجا مردم روحانيت است و بايد تلاش شود که از اين مجموعه اثرگذار در برابر لطمه ها، نفوذ ها و لغزش ها صيانت شود تا روحانيت به عنوان ملجا و پناهگاه در جامعه اسلامي اثر گذار باشد.
وي گفت: امروز امتداد راهبردي ما در جهان اسلام در هر جايي که حق خواهي، عدالت خواهي و ضديت با استکبار پرچمي بلند شده نشات گرفته از پرچمي است که امروز به دست مردم ايران و رهبري نظام اسلامي وجود دارد و اين مساله مسئوليت روحانيان را سنگين مي کند.
رئيسي افزود: امروز جرياني که در برابر وهابيت و تکفيري ها و مساله آسيب هاي فکري ايستاده ،روحانيت است و روحانيان تنها کساني هستند که در جايگاه مرزباني از تفکر ناب هستند اين در حالي است که در برخوردهاي تکفيري ها تفاوتي ميان اهل سنت و شيعه نيست و از اهل سنت تعداد بيشتري توسط اين گروه نسبت به شيعه کشته شده اند.
گردهمايي شوراهاي صلح و سازش دادستاني کشور، امروز در قم آغاز شد و تا فردا جمعه ادامه دارد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نشست دادستان کل کشور با مدیرن عامل بانک ها