سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده مجلس: تا زمانی که احزاب فعال نشوند شاهد حرکت های باندی خواهیم بود


نماینده مجلس: تا زمانی که احزاب فعال نشوند شاهد حرکت های باندی خواهیم بودخانه ملت/ عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: در حال حاضر احزاب در حاشیه قرار گرفته و تنها در حد واژه در کشور فعال است و تا زمانی که در متن حوادث قرار نگیرد در کشور شاهد حرکت های باندی هستیم.

جواد هروی با اشاره به بلاتکلیفی خانه احزاب و انتخاب نشدن ساختمانی آن اظهار داشت:انتظار این بود که دولت یازدهم در بحث توسعه و تقویت خانه احزاب گام های جدی بردارد اما متاسفانه چنین عملکردی از دولت دیده نشد.

رشد خانه احزاب نیاز به سرمایه دارد

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: در مقطعی از زمان قرار داریم که تصور می کنم باید شاهد رشد بیش از پیش احزاب در جامعه و کشور باشیم اما این گونه نیست. اگر قرار بر این است که شاهد رشد سیاسی، درک و شعور اجتماعی در جامعه خودمان باشیم می طلبد که در بحث برخی مراکز از جمله خانه احزاب سرمایه گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می رفت که در زمینه توسعه فعالیت احزاب سرمایه گذاری، حمایت، تشویق های لازم و به جا انجام بگیرد. احساس می کنم در دو سال گذشته دولت یازدهم و دولت های گذشته خانه احزاب به عنوان مرکز اساسی رسیدگی به امور و تجمیع عقول سیاسی کشور تعریف نشد.

احزاب در کشور فلج به دنیا آمده و ادامه حیات می دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب در جامعه ما حالت مفلوک و در واقع فلج شده دارد و با این شرایط ادامه حیات می دهد. اینکه یک نفر از جناح چپ به جناح راست می رود یا بر عکس، نمونه این مورد آقای هاشمی رفسنجانی است، نشان میدهد در بحث احزاب و خانه احزاب و در واقع توسعه فضای فکری احزاب در جامعه کار نکردیم.

هروی اظهار داشت: به همین دلیل است که نسل جوان جامعه متاسفانه نسبت به احزاب بی تفاوت و بیگانه هستند و تبیین درست از احزاب برای این قشر از جامعه نشده است. جوانان گروه های چپ و راست را می شناسند اما شاکله و نحوه رشد احزاب را نمی دانند.

وی با بیان اینکه توسعه خانه احزاب تنها بر اساس تعیین فضای فیزیک مهیا نمی شود، ادامه داد: صرفا اینکه یک فضای فیزیک در اختیار خانه احزاب قرار دهیم، رشدی صورت نمی گیرد، این اقدامات مرحله دوم در مسیر رشد فعالیت احزاب است. بحث این است که در جامعه نسبت به خانه احزاب حساسیت هایی به وجود بیاید که آن را به عنوان یکی از مراکز عالی فکری در کشور بپذیریم.

طرح و لوایح مربوط به احزاب شکست خورده است

هروی با تاکید بر اینکه اعضای احزاب هم چنین حساسیتی نسبت به خانه احزاب ندارند، گفت: دلیل عدم حساسیت این است که احزاب در کشور ما رشد نمی کنند. ما نسبت به رشد و تکامل مناسب و صحیح احزاب هیچ علاقه ای نشان ندادیم. نه تنها مجلس دراین زمینه ورود نکرد که همه طرح ها و لوایح شکست خورده از قوه مقننه برگشت خورد. از سوی دیگر دولت هم کار حرکت جدی انجام نداد.

وی با بیان این که خانه احزاب باید از شکل نمادین و سمبلیک خارج شود و مرکز آموزشی برای جوانان شود توضیح داد: این خانه باید محل تجمیع تمام افکار باشد شود، احزاب در حین اینکه در مقابل هم جبهه می گیرند باید یکدیگر را بپذیرند. متاسفانه احزاب در جامعه فقط برای ادوار و زمان هایی که انتخابات باشد، کلید می خورند بعد از انتخابات فراموش می شوند.

احزاب در حاشیه قرار گرفته است

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احزاب در حد یک واژه باقی مانده ، از پیش برد و فعلیت آنها خبری نیست عدم فعلیت آنها به دلیل محدودیت نیست چراکه منعی وجود ندارد. شاید جامعه، دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند نیازی به احزاب ندارند که آن را در حاشیه قرار داده اند، تا مادامی که احزاب در متن حوادث قرار نگیرد در کشور باید شاهد حرکت های باندی باشیم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی