سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ون هایس پارس خودرو؛ خودرو چینی دیگری که به ناوگان تاکسیرانی خواهد پیوست


از ورود اولین ون های چینی نارون و دلیکا به ناوگان تاکسیرانی کشور قریب به ده سال می گذرد و اکثر ما تجربه نه چندان خوشایند سواری با این خودروها را داریم، اما هم اکنون نوبت آن رسیده تا پارس خودرو کپی چینی تویوتا هایس را به ناوگان تاکسیرانی بسپارد.

3

رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در رابطه با این خودروها گفته است: عزم جدی در تامین خودروهای لوکس و با کیفیت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری کشور به منظور توسعه رفاه شهروندان وجود دارد و در این راستا برای خودروی ون هایس محصول جدید شرکت پارس خودرو مجوز شماره گذاری به عنوان تاکسی برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور دریافت شده است.

6

وی مشخصات فنی این ون چینی هایس مونتاژی در پارس خودرو را اینگونه تشریح کرد: این خودرو علاوه بر بهره مندی از موتور و گیربکس پیشرفته دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، سیستم ترمز EBD و ABS  ، ظرفیت ۱۳ نفره، سیستم تهویه مطبوع و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور ویژه تاکسی، با گارانتی ۵ ساله یا پیمایش ۱۵۰۰۰۰ کیلومتری عرضه می شود.

5

براساس بررسی های دیجیاتو، این خودرو که در واقع تولید کمپانی چینی “برلیانس” می باشد، توسط کمپانی پارس خودرو مونتاژ و عرضه می شود و طبق گفته های معاون بازاریابی و فروش سایپا، تا چندی دیگر شاهد تحویل این خودرو به عنوان تاکسی خواهیم بود.

ون هایس برلیانس دارای دو پیشرانه 2.7 و 2.4 لیتری 4 سیلندر است که به ترتیب 163 و 132 اسب بخار قدرت تولید می کنند و با توجه به گیربکس 5 سرعته، وزن 2125 کیلو گرمی و قدرت پیشرانه نمی توان انتظار خودرویی پر شتاب و سریع را از ون هایس داشته باشیم. حداکثر سرعت درج شده در کاتالوگ 150 کیلومتر در ساعت است که با وجود ترافیک تهران آنچنان به درد راننده این خودرو نمی خورد.

1

از تجهیزات ون هایس می توان به ایربگ برای راننده و سرنشینان جلو، سیستم تهویه دستی برای جلو و مسافرین عقب، گرمکن عقب، کمربند ایمنی سه نقطه ای، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو و غیره اشاره کرد.

2

رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در مورد قیمت این خودرو گفت: ۶۰ درصد مبلغ خودرو به عنوان تسهیلات با بازپرداخت ۴۸ ماهه و نرخ تسهیلات ۱۸ درصد از جمله شرایط ویژه خرید جهت رفاه حال تاکسی داران است، با این حال قیمت نهایی این محصول هنوز از سوی سایپا یا پارس خودرو اعلام نشده است.

8

حال باید ببینیم جایگزینی این خودروها می توان از بار ترافیکی شهر تهران و متعاقب با آن آلودگی هوا کاست و آیا این خودروی کپی هایس می تواند مورد توجه رانندگان تاکسی قرار بگیرد، یا مانند ون های دلیکا نارضایتی رانندگان زحمت کش را به دنبال خواهد داشت.

چندی قبل، محصول دیگری از سایپا به عنوان اس 300 با نام چینی زوتی Z300 نیز مجوز ورود به ناوگان تاکسی رانی را دریافت کرده بود. تمام این موارد درحالیست که تاکسی رانی در ماه های پایانی سال گذشته تمایل خود برای همکاری با بخش خصوصی و استفاده از تاکسی های مدرن و پاک تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس را ابراز کرده بود.


ویدیو مرتبط :
ون هایس پارس خودرو