سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تماشا کنید/ بازهم می توان ویژگی «جلوگیری از بازگشت به تنظیمات کارخانه ای» در دستگاه های نکسوس را دور زد


تماشا کنید/ بازهم می توان ویژگی «جلوگیری از بازگشت به تنظیمات کارخانه ای» در دستگاه های نکسوس را دور زددیجیاتو/ گوگل مدعیست که گجت های تحت برند نکسوس این کمپانی از یک قفل کارآمد برای جلوگیری از هک شدن و «بازگردانی به تنظیمات کارخانه» برخوردار هستند، اما تنها کافیست که از راهکار ارائه شده در ویدیوی انتهای مطلب پیروی کنید تا به راحتی هر موبایل یا تبلت از خانواده نکسوس را هک نمایید.

در ماه مارس بود که کانال «RootJunky» در یوتوب، راهکاری را ارائه داد که در آن به راحتی می شد با استفاده از برخی منوها و کادرهای جستجو آنهم بدون باز کردن قفل اسمارت فون، به بخش تنظیمات اش دست پیدا کرد و با تعریف یک حساب کاربری جدید، ابزار مذکور را اصطلاحاً Reset Factory نمود. کمی بعد گوگل با انتشار یک وصله امنیتی جلوی این کار را گرفت. حالا RootJunky باز هم روشی دیگر برای انجام این کار پیدا کرده است.

این شیوه ی تازه روی گجت های نکسوسی مجهز به اندروید مارشملو و اندروید N عمل می کند. همانطور که در ویدیو خواهید دید، این بار مسیر کمی طولانی تر است و نیاز به دانلود و نصب یک اپ ویژه دارد. اما در هر حال، هر کسی که توانایی کار با سیستم عامل اندورید را داشته باشد، به سادگی از پس آن برخواهد آمد.

موضوع نگران کننده این است که به نظر می رسد، دور زدن قفل بازگردانی به تنظیمات کارخانه ای در اندروید خالص، بیش از حد ساده به حساب می آید و وصله های امنیتی ماهانه گوگل هم انگار تاثیر چندانی در رفع این نقص ندارد.
تقریباً یک سال از آشکار شدن باگ مورد بحث می گذرد، اما اهالی مانتین ویوو تا به امروز تنها به بستن راه های کشف شده بسنده کرده اند و هنوز درمانی قطعی برای این ضعف ارائه نداده اند. باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی بالاخره این نقیصه به شکل اساسی مرتفع خواهد گشت یا خیر.


لینک تماشای ویدئو

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
آموزش بازگشت به تنظیمات کارخانه در آندروید