سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاشنده های سموم برای اثر گذاری علیه آفات و بیماری ها ناکارآمد است


یحیی ابطالی روز یکشنبه در دومین روز از سی و ششمین گردهمایی سالانه سازمان حفظ و نباتات کشور در بابلسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده دلایل بی اثر شدن سموم در دفع آفات و بیماری ها ، علاوه بر نداشتن سم پاش های پیشرفته ، بی توجهی به زمان دقیقی سم پاشی و رشد گیاه است.
وی اضافه کرد: ارتقای دانش بخش کشاورزی بویژه کارشناسان و بهره برداران از چگونگی مصرف سموم یکی از نکات کلیدی در از بین بردن آفات و بیماری ها است.
معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ و نباتات کشور بر لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تجهیزات سمپاش ها و وارد کردن سموم و آفت کش های استاندارد تاکید کرد و گفت:مدیریت تلفیقی در مبارزه با آفات و بیماری ها که جهان در دو دهه گذشته آغاز کرده است نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: در مدیریت تلفیقی کارشناسان سموم ، تغذیه و ماشین آلات پیشرفته سه ضلعی هستند که باید در کنار هم به کار گرفته شوند.
ابطالی با بیان اینکه با گسترش ارتباطات ورود سموم اروپایی با کیفیت به داخل کشور با نظارت دقیق صورت خواهد گرفت، ادامه داد: سموم مصرفی در ایران به طور کلی از خارج وارد می شود که در حال حاضر 85 درصد از چین ، 10 درصد از هند و پنج درصد هم از کشورهای اروپایی است.
معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ و نباتات کشور پیش آگاهی و اطلاع رسانی در مقوله عوامل خسارت زا در سال 94 را از ماموریت های جدی سازمان حفظ و نباتات برشمرد و گفت: کنترل آفات و بیماری و علف های هرز محصولات استراتژیک از جمله گندم ، برنج و کلزا در سال زراعی 94-95 مورد تاکید است.
وی ساماندهی فروشندگان سموم و ارتقای کیفی آزمایشگاه سموم سازمان حفظ و نباتات کشور ، ثبت منابع تامین سموم تکنیکال با کیفیت دنیا را از دیگر برنامه های سازمان حفظ و نباتات کشور در سال جاری عنوان کرد.
سی و ششمین گردهمایی سالیانه حفظ نباتات کشور با حضور معاونان زراعت ، باغبانی و حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی و مدیران حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان ها از روز گذشته در مرکز آموزش بانک کشاورزی در بابلسر آغاز به کار کرد.
در این سمینار سه روزه که اساتید و صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه کشاورزی هم حضور دارند ، مباحث مربوط به کنترل آفات و بیماری ها و قرنطینه در بخش های تخصصی بررسی می شود.ک/3
6990/6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آفات و بیماری های درختان میوه