فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از اعلام انیمیشن‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم «سبز» و تدوین مستند «بُرد، بُرد» تا غرفه مرکز گسترش در نمایشگاه کتاب


به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «بُرد، بُرد» وارد مرحله تدوین شد. اظهار نظر فرهاد توحیدی در مورد جشنواره اعتیاد و رسانه، معرفی انیمیشن‌های راه‌یافته به پنجمین جشنواره فیلم سبز و برپایی غرفه مرکز گسترش در نمایشگاه کتاب با آثار جدید برای سینما دوستان.

مستند «بُرد، بُرد» خان‌جهانی در مراحل پایانی تولید

محسن خان‌جهانی که بیست و یکمین مستندش را برای نمایش آماده می‌کند، درباره‌‌ی تولید این فیلم توضیح داد: تصویربرداری مستند «بُرد، بُرد» به دلیل نوع خاص سوژه در مقاطع زمانی متفاوت انجام گرفته؛ بخشی از تصویربرداری نوروز 94 آغاز شده و در تابستان و زمستان سال گذشته و اوایل بهار امسال ادامه پیدا کرده است.

این مستندساز ضمن اشاره‌ای گذرا به موضوع فیلم گفت: دوربین در این فیلم مستند به روستاهای مختلف سفر می‌کند تا واکنش مردم نسبت به یک موضوع سیاسی - اجتماعی واحد را به تصویر بکشد!

کارگردان مستند «انتهای خیابان پاستور» اعلام کرد که اولین نمایش مستند جدیدش در دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت خواهد بود.

تدوین این مستند 70 دقیقه‌ای هم‌اینک توسط شهرام میراب‌اقدم (مستندساز و تدوینگر) در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به پایان برسد.

 

جشنواره اعتیاد برای آثار ارسالی سختگیری بیشتری کند

فرهاد توحیدی عضو هیات انتخاب چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: هدف گذاری جشنواره های موضوعی مانند جشنواره اعتیاد و رسانه مهم است.

وی با بیان اینکه جشنواره اعتیاد و رسانه بیشتر برنامه سازان را جستجو می کند افزود: درواقع هدف اصلی از برگزاری رشد کمی و کیفی آثاری است که در این حوزه ساخته می شود زیرا همه این آثار از طریق رسانه های جمعی مخصوصا صدا و سیما در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است و البته فعالیت تلویزیون در این زمینه بیشتر بوده است.

این عضو هیئت انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: این نوع آثار را بیشتر بخش های دولتی می سازند و یا تلویزیون بر روی  آنها سرمایه گذاری می کند درحالیکه بهتر است تا تنوع بیشتری در این نوع آثار وجود داشته باشد تا مورد توجه قرار گیرند.

توحیدی ادامه داد: جشنواره اعتیاد و رسانه از نظر کارکرد جشنواره ای نیست که از طریق نشان دادن فیلم ها به مردم پیامی به آنها ابلاغ کند زیرا این فیلم ها در گذشته به گیرندگان پیام رسیده است بنابراین هدف گذاری ، ارزیابی و دادن جایزه به بهترین آثار است که به کیفی تر شدن آثار منجر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از نکات مهمی که در این نوع جشنواره ها باید به آن توجه داشت سطح کیفی آثار است متاسفانه برخی از آثاری که به جشنواره اعتیاد و رسانه رسیده است از سطح کیفی بالایی برخوردار نیستند و جشنواره باید توجه داشته باشد که حتی در وردی های آثار نیز سخت گیری بیشتری داشته باشد.

توحیدی یادآور شد: باید توجه داشت که اگر آثار رسیده به جشنواره از سطح کیفی بالایی برخوردار نباشند درواقع اتلاف منابع است درحالیکه اگر در این جشنواره سلیقه سازی از طریق معیارهای کیفی و استاندارد فنی صورت گیرد شاید در امتیاز برنامه سازی و کسانی که کار می کنند موثر باشد در غیر این صورت تبدیل به مراسم های روتینی می شود که تنها برگزارکننده هستند تا بگویند در زمینه اعتیاد فعالیتی انجام داده اند.

معرفی انیمیشن های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم سبز

هیات انتخاب بخش سینمای ملی جشنواره فیلم سبز متشکل از  فرزاد توحیدی، مهرداد زاهدیان، جعفر صانعی مقدم، مهدی قربان پور، بهمن کیارستمی، وحید نصیریان و دیکرانوهی هواکیمیان انیمیشن های راه یافته به این جشنواره را معرفی کردند .

اسامی انیمیشن ها بدین شرح است:

مچاله(به کارگردانی علی احدی)

 زمین روباه (به کارگردانی مقداد اخوان)

 درخت(به کارگردانی صادق اکبری)

 اینسان(به کارگردانی مهدی آقا جانی)

 آوازمینا(به کارگردانی مهدی آقاجانی)

 شکارچی(به کارگردانی حسین بناءرضوی)

 دیروز امروز امروز (به کارگردانی احمد تیموری)

 چرخه (به کارگردانی میلاد جعفری سیسی)

 مادر(به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان)

 ماهی سرخ شده(به کارگردانی لیلا خلیل زاده)

 سلفی(به کارگردانی بهنام دلداده)

 آبی کودکانه(به کارگردانی آزاده دهقانی/علی اصغر مهدویان)

 ناگهان باد برمی خیزد(به کارگردانی ادریس سامانی)

 قطره (به کارگردانی بهنام شجاعی)

 درخت(به کارگردانی ساره شفیعی پور)

 زندگی مورچه ها(به کارگردانی مهرداد شیخان)

 فانوس لالایی(به کارگردانی اصغر صفار/عباس جلالی یکتا)

 بزفسور وارد میشود «بزفسور و قاچاقچی کم درک» (به کارگردانی رضا علی اکبریان کاهانی)

 بزفسور وارد میشود «بزفسور و آشغال رمانتیک» (به کارگردانی رضا علی اکبریان کاهانی)

خورشید(به کارگردانی رامین رحیمی)

آدم ها(به کارگردانی ماشاالله محمدی)

 پایین (به کارگردانی شادی سعیدی ورنوسفادرانی)

 همراه(به کارگردانی محمود آزادنیا/محمد افشار نژاد)

 کودکان کویر (به کارگردانی سعادت رحیم زاده)

کودکان دشت (به کارگردانی سعادت رحیم زاده)

 دزد درخت ها(به کارگردانی راشین خیریه)

 کشاورز و ربات(به کارگردانی عبدالله علی مراد)

 نقطه قرمز(به کارگردانی مطهره احمدپور)

 زادگاه زندگی ، (به کارگردانی علی نیکوکار)

 در و اگزوز ، دود جامد، تک سرنشین (به کارگردانی علی درخشی)

درنا (به کارگردانی آزاده مرادی)

دخترک آت آشغالی( به کارگردانی محمد زارع/شلاله خیری)

کارنامه 1 و 2(به کارگردانی محمدمهدی خداکرمی)

حرکت(به کارگردانی عباس عباسی وزین)

تکامل(به کارگردانی حسن توکلی)

چه زخم هاست نهان( به کارگردانی مونا شمس)

 باید گشت (به کارگردانی بابک نکویی/ بهنود نکویی)

 زمین و دستهای ما (به کارگردانی سید عباس شفیعی)

پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

کتاب‌های جدید در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

همزمان با آغاز بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با عرضه محصولات جدید فرهنگی و آموزشی خود، از جمله کتاب‌های تخصصی سینمای مستند، لوح‌های فشرده آموزشی، فصلنامه «سینماحقیقت» و «سینماانیمیشن» و... در سالن شماره 3 ناشران عمومی، راهرو 1، غرفه 1000 میزبان علاقمندان است.

از کتاب‌های جدید معاونت آموزش و پژوهش این مرکز می‌توان به «دگرخوانی سینمای مستند» (استاد محمدرضا اصلانی)، «هنر دقت» (مایکل اوپیتس/ احمد الستی، ترجمه محمد همتی)، «تاریخ نوین سینمای مستند» (بتسی ای. مک‌لین، ترجمه گروهی زیر نظر مازیار اسلامی) و «سینمای مستند و باستان‌شناسی» (علیرضا قاسم‌خان) اشاره کرد.

کتاب «شکل‌شناسی و گونه‌شناسی فیلم مستند» (احمد ضابطی‌جهرمی) نیز به عنوان اثر تالیفی شایسته تقدیر از سوی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در غرفه این «مرکز» عرضه خواهد شد.

همچنین چهار لوح فشرده کارگاه‌های آموزشی این «مرکز» ‌از جمله ورک‌شاپ تولید فیلم مستند که با همکاری شبکه مستند اروپا EDN در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار شد نیز در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
معنای واقعی مذاکرات بُرد - بُرد (آخر خنده):)))