سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورت آموزش پزشکان در رابطه با ظرفیت‌های استفاده از لیزر/ درمان دیابت و تشخیص سلول‌های سرطانی با فناوری‌های جدید


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، رضا فکرآزاد در نشست خبری تازه‌های لیزر پزشکی با هدف بومی‌سازی تولید دستگاه‌ها و تجهیزات لیزر اظهار داشت: دانش لیزر با سرعت زیادی در حال حرکت بوده و علم پزشکی نسبت به این موضوع در مسیر عقب‌تری قرار دارد بنابراین با توجه به وسعت استفاده از لیزر در حوزه پزشکی توجه به این مسئله باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: رفع تحریم‌ها در به‌روز شدن دستگاه‌های لیزر در حوزه پزشکی مؤثر است و سبب سریع‌تر شدن این مسئله می‌شود. البته ما نمی‌خواهیم لیزر از واردات آسیب ببینید جامعه پزشکی نیز از این موضوع استقبال نمی‌کند ولی باید توجه داشت که شرکت‌های دانش‌بنیان داخل لازم است اقدامات اساسی در جهت جذب پزشکان از دستگاه‌های تولید آنها انجام دهند.

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران گفت: دستگاه‌های لیزر تولید داخل باید پکیج مناسبی داشته و طراحی آن زیبا باشد.

فکر‌آزاد با اشاره به لزوم تغییر فرهنگ نگاه به دستگاه‌های لیزر ساخت کشورهای مختلف افزود: زمانی کسی دستگاه‌های روسی را نگاه نمی‌کرد و همه سعی در خریدن نوع آمریکایی آن داشتند یا به طور مثال امروز هر چیزی که برچسب تولید کشور چین را داشته باشند را چندان استقبال نمی‌کنند این در حالی بوده که گاهی تولیداتی در کشور چین انجام می‌شود که آمریکا نیز از آن استفاده می‌کند و به ایران وارد نمی‌شود. همچنین تولیدات ساخت ایران برای اینکه بیشتر مورد استقبال قرار گیرند باید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان زیباتر ساخته شده و در کنار آن به مسئله‌ به‌روز بودن نیز توجه شود.

وی ادامه داد: گاهی صنعت و دانشگاه از هم فاصله داشته و این موضوع سبب می‌شود که فعالان در حوزه مهندسی ندانند که پزشکان به چه تجهیزاتی نیاز دارند و ما به دنبال این مسئله هستیم که از طریق اجرای برنامه‌های همچون برگزاری سمینار همکاران پزشک به دوستان فنی بگویند که چه تجهیزاتی را نیاز دارند.

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران تصریح کرد: باید کاری کنیم که اعضای علمی دانشگاه‌ها نیز به این باور برسند که لیزر چقدر اهمیت دارد. از طرفی آموزش پزشکان نیز لازم است مدنظر قرار گیرد بسیاری از پزشکان هستند که ظرفیت‌های استفاده از تجهیزات لیزر اطلاع ندارند بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا حائز اهمیت است.

فکرآزاد گفت: برای استفاده از تجهیزات لیزر باید دوره‌های آموزشی برگزار شود به طور مثال استفاده از لیزر در تشخیص سلول‌های سرطانی، مشکلات عضلانی اسکلتی و درمان دیابت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که بسیاری از پزشکان نسبت به این موضوع واقف نیستند و ما تلاش می‌کنیم این مسائل را از طریق برگزاری سمینار به اطلاع علاقه‌‌مندان برسانیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IR27KI


ویدیو مرتبط :
درمان پیشرفت سلول های سرطانی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه جهان