سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داعش ابزار آمریکا برای تجزیه عراق


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الشرق عراق در مطلبی به قلم "عبدالرسول الاسدی" با عنوان «تجزیه عراق نه، عراق یکپارچه آری» در واکنش به تحرکات آمریکایی‎ها و حامیان آنها برای تجزیه عراق با بهره برداری از ابزار داعش و نیز دامن زدن به مشکلات فرقه ای در  آورده است: سیاستمداران و رسانه های وابسته به داعش و آمریکایی ها این روزها تمام تلاش خود را برای دامن زدن به تجزیه عراق به کار گرفته اند.

آمریکایی ها به کمک داعشی ها تمام توان خود به کار گرفته اند اما نمی توانند راه به جایی ببرند زیرا ملت، نیروهای مسلح و گروه های مقاومت اسلامی و نیروهای مردمی و عشایر عراق چنین اجازه ای را به آنها نمی‎دهند.

حامیان داعش بر طبل تجزیه عراق می‎کوبند و آن را تنها درمان همه مشکلات قبلی و کنونی عراق می‎دانند اما فراموش کرده‌اند که عراق تاسیس شده است تا یکپارچه بماند و همه توطئه ها که از سوی توطئه گران در این زمینه صورت می‎گیرد، راه به جایی نخواهد برد و عراق در برابر طرح های تجزیه طلبانه مقاومت خواهد کرد.

این نویسنده عراقی می نویسد: بدتر از همه این است که حامیان تجزیه عراق موضوع به حاشیه رانده شدن برخی طیف‌ها را مطرح می‎کنند اما این افراد گویا متوجه بسیاری از حقایق عراق نیستند.

این افراد باید بدانند که شیعیان به مدت نود سال در حاشیه بودند. آنها مظلوم و محروم زیستند. بدترین رفتار با آنها در رژیم قبل صورت گرفت. زندان، آوارگی و اعدام آنها را تعقیب می‎کرد و گورهای جمعی کشف شده بزرگترین گواه این مدعاست. با همه این شرایط آنها هرگز به دنبال تجزیه برنیامدند و احدی از آنها پرچم جدایی طلبی را علم نکردند.

برخی که خود را مدعی سنی‎ها می‎دانند دم از تجزیه می‎‌زنند در حالی که این افراد به دنبال مطامع خود و برآورده کردن آمال حامیان مالی خود و داعش هستند. همانطور که مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی گفته است چه حادثه ای رخ داده است که آنها خواستار جدایی طلبی و تجزیه شوند؟

بدون شک طرحی که از سوی برخی سیاستمداران حامی داعش و رسانه های بی مسئولیت مطرح می‎شود که سرانجامی نخواهد داشت و به مثابه بسیاری دیگر از طرح ها سرنوشتی جز شکست ندارد. افراد شریف با این طرح ها مخالفت می‎ورزند.

این رسانه عراقی می‌نویسد: شیعی، سنی، مسیحی، ترکمن، ایزدی، شبک و صائبین در عراق در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی دارند. آنها دارای تاریخ واحد و سرنوشت مشترک هستند و هرگز به دنبال از هم گسیختگی نیستند زیرا پیوندهای فراوانی آنها را به یکدیگر گره زده است و کسانی که بر طبل تجزیه می‎کوبند باید متوجه این موضوع باشند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
آمریکا اشیاءباستانی عراق کشف شده از داعش را تحویل عراق