آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ طرز تهیه " بانوفی پای"


شیرینی ها/ طرز تهیه آخرین خبر/ چی لازم دارم:
بیسکویت دیجستیو یا (ساقه طلایی) ۲۵۰ گرم
کره ۱۲۰ گرم
شکر قهوه ایی ۱ قاشق سوپخوری
شیر عسلی ۱ قوطی
موز ۳ عدد بزرگ
خامه فرم گرفته ۲ پیمانه
پودر نسکافه ۱ قاشق چایخوری

چطوری درست کنم:
ابتدا بیسکویت را کاملا آسیاب کنید و با ۱۰۰ گرم از کره که ذوب کرده اید مخلوط و در کف قالب پای ریخته و با پشت قاشق صاف کنید و در یخچال قرار دهید.
شیر عسلی را درون ظرفی بریزید و با ۲۰ گرم کره باقیمانده و شکر قهوه ایی و ۱ فنجان آب ولرم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید شعله را کم کنید .
چون شیر عسلی کف کرده و بالا می آید مراقب باشید به مدت یک ربع تا بیست دقیقه روی حرارت کم بگذارید و گاهگاهی هم بزنید سپس شعله را خاموش کرده و بگذارید تا مواد سرد شوند.
ظرف پای را از یخچال درآورید و مقداری از کاراملی که درست کرده بودید و سرد شده بود روی بیسکویت ها بریزید و صافکنید و موزها را حلقه حلقه کرده روی آن بچینید.
روی موزها را خامه فرم گرفته قرار دهید و کمی پودر نسکافه روی آن بپاشید به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار داده سپس میل نمایید.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه آسان شیرینی‌ خوشمزه پاپیونی (شیرینی پاپیون)‬‎