سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمادگی سئول برای گسترش و تعمیق مناسبات با تهران/نقش مهم ایران در حل بحران‌های منطقه


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «یونگ بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (شنبه) در تهران با یکدیگر دیدار و پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات فیمابین و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط متین دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور همواره مبتنی بر احترام و منافع متقابل روند به جلویی داشته است. جمهوری اسلامی ایران علاقمند است همکاری‌های خود را در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و پارلمانی گسترش دهد و این سفر می‌تواند ظرفیت‌های همکاری‌ را فراروی تهران و سئول خلق کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین جایگاه دیپلماسی در حل و فصل مسائل مورد اختلاف در دیگر کشورها عنوان کرد: از جمله دستاورد توافق برجام، اثبات نقش دیپلماسی در حل و فصل مناقشات است و این دستاورد می‌تواند مدلی برای حل بسیاری از بحران‌های منطقه باشد.

ظریف با اشاره به آثار برجام بر گشایش روندهای جدید فراروی همکاری‌های اقتصادی و بانکی دو کشور اظهار داشت: اجرای برجام، چشم اندازهای جدیدی را فراروی عرصه‌های جدید بنگاه‌های اقتصادی، تجاری و بانکی برای تحقق اهداف مشترک دو کشور ایجاد می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به زمینه‌های نوین همکاری‌های دو کشور گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تشریک مساعی برای یافتن عرصه‌های جدید است که بتواند بازار مشترک را برای کالاهای تولیدی در قالب طرح‌های مشترک با بهره گیری از تجربیات دو طرف با استفاده از نیروی انسانی تحصیلکرده ایرانی و سرمایه گذاری‌های جدید فراهم سازد و تولیدات خود را به بازارهای منطقه عرضه کند.

ظریف با استقبال از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی دو کشور می‌تواند فرصت‌های زیادی را در زمینه تولید محصولات و سرمایه گذاری مشترک در زمینه انرژی، محیط زیست، امور بانکی، کشتی سازی، امور علمی و دانشگاهی و توریسم ایجاد کند.

وی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی گفت: تهران و سئول در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم فرصت‌های خوبی برای گسترش رایزنی‌های فیمابین دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌ همکاری‌های توریستی اظهار داشت: ما می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های فراوان و متنوع میراث تاریخی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، زمینه همکاری‌های توریستی در قالب بسته‌های مشترک که کل منطقه را در بر گیرد، ایجاد کنیم.

ظریف در خصوص بحران سوریه و یمن نیز عنوان کرد: به اعتقاد ما، بحران‌های سوریه و یمن تنها را‌ه‌حل سیاسی دارد و این راه‌حل با احترام به اراده مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود شکل می‌گیرد.

«یونگ بیونگ سه» با اشاره به روابط سنتی دو کشور اظهار داشت: پس از 14 سال این اولین بار است که وزیر امور خارجه کره جنوبی به جمهوری اسلامی ایران به منظور گسترش مناسبات فیمابین سفر می‌کند. ما همواره یک شریک فعال برای جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم و آماده گسترش و تعمیق مناسبات بین دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به نتایج توافق برجام خاطرنشان کرد: خرسندیم که نتایج مثبت توافق برجام بر منطقه و جهان، آثار هوشمندانه‌ای در راستای استقرار صلح و امنیت برای همگان داشته است.

یونگ بیونگ سه با تشریح زمینه‌های همکاری‌های دو کشور اظهار داشت: هیأت کره‌ای مشتمل بر نمایندگان ارشد بخش‌های مختلف تجاری، سرمایه گذاری، صنعتی و خودروسازی در جهت بررسی نقشه راه جدیدی برای مذاکره و انعقاد تفاهم‌های جدید به جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به همکاری‌های فرهنگی دو کشور گفت: خوشبختانه ما کمیته فرهنگی داریم که با برگزاری مستمر جلسات کمیته فرهنگی آمادگی داریم تا همکاری‌های فرهنگی را گسترش دهیم و زمینه‌های مراودات توریستی را بررسی کنیم.

وی در خصوص مسائل منطقه‌ای نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در تحولات منطقه‌ دارد و رایزنی‌های دو کشور می‌تواند زمینه برقراری صلح و امنیت منطقه و حل مشکلات پناهندگان را فراهم کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعتراف دوباره بان کی مون به نقش ایران در حل بحران سوریه