سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصویب قانونی جدید در مجلس نمایندگان آ‌مریکا برای توقف ورود آوارگان سوری


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، مجلس نمایندگان آ‌مریکا قانونی را به تصویب در آورد که طی آن برنامه پذیرش آوارگان سوریه متوقف می‌شود.

این قانون با 289 رای موافق در برابر 137 رای مخالف به تصویب رسید و حدود 50 نماینده دموکرات نیز از آن حمایت کردند. طبق قانون سختگیرانه جدید مدیر اف بی آی، وزارت امنیت داخلی و مدیر اطلاعات ملی ملزم هستند که تایید کنند آوارگان سوری و عراقی متقاضی ورود به آمریکا هیچ تهدیدی متوجه این کشور نمی‌کنند. کاخ سفید این قانون را «غیرقابل دفاع» توصیف کرده بود.

به نوشته نیویورک تایمز این قانون با حمایت چشمگیر دموکرات‌ها مواجه شد و این در حالی بود که مقامات دولت آمریکا صبح پنجشنبه از آن انتقاد کرده و به دموکرات‌ها توصیه کرده بودند به آن رای ندهند.

انتظار می‌رود سنا پس از تعطیلات روز شکرگزاری این قانون را به رای بگذارد اما سرنوشت آن فعلا در این مجلس مشخص نیست.

«کوین مک‌کارتی» نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا و رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در همین رابطه گفت: وظیفه ما حافظت از مردم آمریکاست. قانون جدید استانداردها برای دور نگهداشتن کسانی که خواهان آسیب رساندن به ما هستند را افزایش می‌دهد.

در همین رابطه «آن ریچارد» که دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور جمعیت، آوارگان و مهاجرت است در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا زمانی که آوارگان سوری وارد خاک این کشور شوند سوابق آنها را بررسی خواهند کرد گفت مقامات مسئول این افراد را تا سه ماه بعد از ورود آنها به امریکا زیر نظر خواهند داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نقد بیانیه لوزان(7)-الزام قانونی تصویب برجام در مجلس