پایش مرتعی در 90 هزار هکتار از اراضی گرمسار


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از اجرای طرح پایش مراتع در 90 هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «اسماعیل عرب معصومی» با اعلام این خبر، گفت: طرح پایش مراتع در راستای برنامه‌ها و اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور و به‌منظور حفظ، نگهداری و توسعه پوشش گیاهی مراتع شهرستان گرمسار اجرایی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: تاکنون این طرح در 90 هزار و 180 هکتار از اراضی شهرستان که 15 سامانه عرفی را در برمی‌گیرد اجرایی شده است.

وی، خاطرنشان کرد: در 15 هزار و 70 هکتار از این اراضی طرح پایش مراتع ممیزی شده اجرایی شده و در مابقی آن که 75 هزار و 110 هکتار را شامل می‌شود که دارای طرح مرتعداری است، پایش مرتعی انجام شده است.

عرب‌معصومی از همکاری بهره‌برداران گرمساری و جوامع محلی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: از ابتدای آذرماه اکیپی متشکل از مسئول مرتع، سرجنگلبان منطقه، قرقبان و کارشناسان ناظر طرح‌ها به مناطق و سامانه‌های مرتعی این شهرستان اعزام و وضعیت مراتع و وضعیت چرای دام‌ها در این مناطق را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تخریب ۱۱ هکتار از اراضی غیرقانونی کن و سولقان